Dr. Benkő Éva

Fáradtság inzulinrezisztenciában

Fáradtság inzulinrezisztenciában Fáradtság inzulinrezisztenciában

Folyamatos a nyomás, mindenhonnan az dől, hogy aki nem jár edzésre és nem tartja precízen az inzulinrezisztencia étrendet, az márpedig mind felelőtlen és legfőképp lusta. A teljesítménykényszert olyan erővel igyekeznek az agyunkba vésni, hogy ember legyen a talpán, aki ellent mert mondani ennek a trendnek.

Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Először is, amíg nincs a személyes igényeihez szabva az inzulinrezisztencia étrendje, vagy ne adj Isten a konyhamérlegével csak távolságtartóan köszönnek egymásnak, addig bizony a vércukorhegyek-völgyek hullámvasútja elemészti minden erejét.

Nem mindegy, ugye, hogy valaki a gödör aljáról akarja megugrani az előtte álló napokat, vagy pedig kiegyensúlyozott vércukorszinttel és egyenletes napi erőnléttel, lelki stabilitással, koncentrált gondolkodással tudja végezni a napjait. Az első esetben sokszor az is kihívás, hogy az ember estig túléljen. Jól beállított étrenddel lehet csak emberhez méltó életet élni.

Tehát, amíg nincs „gatyába rázva” az inzulinrezisztencia étrend (napi össz szénhidrát gramm beállítás, egyéni érzékenységek figyelembevétele, máj- és immunrendszer tehermentesítése), addig csak a punnyadás marad, másra nem is futja azzal az energiaszinttel.

Ugyanakkor sokan már jól vannak a korrekt IR diéta mellett, és egyenletesen jó a teljesítményük, de őket is satuba fogja a környezet nyomása. „Életünk a szorgalmas tevékenykedés és a lustálkodás okozta lelkifurdalás közötti egyensúlyozással telik” – olvasom egy inzulinrezisztenciás portálon.

A dán iskolarendszerben ezen felhördülnének, hiszen ők tanítják, hogy a játék, az üres órák, a lustálkodás mind ugyanolyan hasznos, ülepítő tevékenység, ekkor az agy szelektál, feldolgoz, tervez, előkészít, összegez, hogy egy magasabb nézőpontból, egy új szemponthoz, egy új felismeréshez juthassunk. A kreativitást boncolgató irodalom is mindenkit arra biztat, hogy lustálkodjon, aludjon, töltsön semmittevéssel annyi időt, amennyit csak tud, hiszen ezek az érlelés legfontosabb időszakai!

Nézzük meg közelebbről a lustaságot, jó?

A tücsökből persze nem lesz hangya, de magához képest mindenki számára van egy saját arany középút, amit megcélozva tartósan jól tudja magát érezni az életében. Tehát nem kisodródva sem a túlpörgés, sem a punnyadás felé.

Én azt látom, hogy nagyon ritka a lusta ember, tényleg nagyon ritka. Amit lustaságnak hív a társadalom, az inkább elakadás, bátortalanság, vagy önbizalomhiány, de sokszor csak fáradtság, túlterheltség, vagy a monotóniába történő belefásulás. Az ember nem hülye, okkal tesz dolgokat, még ha nem is mindig látja tisztán az okokat.

Inkább ismétlődő minták, berögzött családi viselkedési kódexek és szerzett érzelmi béklyók jelentkeznek „lustaság” képében. Ilyenkor nem erőlködésre kell presszionálni az embert egy olyan szikla elgörgetésével, ami mozdíthatatlan.

Nem erősebben kell dolgozni, hanem másként.

Pont az ilyen elakadások feloldására alkalmasak azok a technikák, amiket az „Inzulinrezisztencia kezelése természetesen” Gyakorló Kurzuson tanítok. (Részletesen a technikákról itt: >>>az inzulinrezisztencia lelki okai). Nagy öröm látni a blokkok feloldódása után az emberek életének kinyílását és kivirágzását. Tényleg azért dolgozom, hogy ne legyen rám szükség.

Akár az étrendjével akadt el, akár az érzelmi gubancoktól nem tud mozdulni, Önt is szeretettel várjuk a következő Gyakorló Kurzuson. Tananyag és bejelentkezés itt:

Figyelem! Milyen étrendkiegészítőkre lehet szüksége inzulinrecisztenciában, PCOS-ben, pajzsmirigy alulműködésben, meddőségben? Itt olvashatja el: étrendkiegészítők és inzulinrezisztencia.

Ossza meg ezt a tudást inzulinrezisztenciás barátaival. Köszönöm.

Hírleveleimből friss IR tudnivalókkal gyarapíthatja tudását.

 

Itt tud feliratkozni: