Dr. Benkő Éva

Inzulinrezisztencia étrend: ciki, vagy trendi?

Inzulinrezisztencia étrend: ciki, vagy trendi? Inzulinrezisztencia étrend: ciki, vagy trendi?

A karácsonyi-szilveszteri trakta idén is reccsent egyet az emberek egészségén. Hogyan vészelje át e napokat?

Jó tisztán látnia, hogy a lakosság mintegy fele inzulinrezisztenciás (!), ezért a 160 gramm alapú szénhidrátdiéta nem szégyen, hanem ellenkezőleg: trendi, egészségtudatos döntés. 

Hogyan biztosítsa az Ünnepek alatt az étrendjét?

  • Időben, előre telefonálja körbe a rokonait, barátait, hogy egészségtudatosan étkezik, ezért legyen „mentes” étel, ital, süti.
  • Az ördög nem alszik! Sehová ne érkezzen éhesen.
  • Biztos ami, biztos, sóvárgás estére vigyen magával vésztartalékot.
  • Előre szóljon, hogy a cukros-fehérlisztes édességkínálásokat övön aluli ütésként értékeli és duzzogással fog reagálni rájuk.
  • Okos tipp: minél inkább konfrontálódik, annál jobban fogják tisztelni érte. Bátran próbálja ki, a szerettei továbbra is szeretni fogják, de amíg nem neveli meg őket, addig olyanokká válhatnak, mint egy nemes gyümölcsfa metszetlenül.

Család ellen nincs orvosság. Hogyan kezelje a torpedókat? - ötletbörze.

  • Torpedó: Ez az egy szelet bejgli nem fog ártani, olyan szeretettel sütöttem!
  • Válasz: Nagyon szeretlek, egy szelet bejgli helyett kérek egy ölelést és két puszit!
  • Torpedó: Jajj, hát ezt, csak a te kedvedért készítettem!
  • Válasz: Annyira szeretlek, hogy sokáig egészséges akarok lenni neked, kérek egy puszit! Ezt soha többet nem eszem meg, azt készítsd kérlek, amit kértem tőled. Nagyon szeretlek!
  • Torpedó: Csak az én kedvemért egyél egyet!
  • Válasz: Nagyon szeretlek, zsarolás helyett inkább segítsél keresni itt valami számomra is ehetőt!
  • Torpedó: Ugyan, csak 1 kanál cukor van az egészben, az nem árt!
  • Válasz: Nagyon szeretlek! Az én kedvemért legyél tekintettel az étrendemre.
  • Torpedó: Kóstold meg! Egyszer van Karácsony!
  • Válasz: Nagyon szeretlek és kérlek segíts, hogy betartsam az étrendemet. Ha ezt most megeszem, 1-2 hétig újra rosszul leszek, ezt te sem akarhatod, igaz?
  • Torpedó: Végre együtt a család, ne most diétázz, majd januárban!
  • Válasz: Ettől rosszul leszek! Ha egy kicsit is szeretsz engem, nem kívánsz tőlem ilyen áldozatot.

Mit tegyen, ha „bűnözött”?

  • Utána igyon egy nagy citromos – steviás – fahéjas limonádét, az valamennyire ellensúlyozza a cukros-lisztes sütik vércukor és inzulinemelő hatását.
  • Előtte vegye be a gyógyszerét, vagy az inzulinreceptor érzékenyítő étrendkiegészítőjét.
  • Sportoljon „rá” egyet, az erőltetett gyaloglás, de még a séta is mentőöv a testének.

Melyik étkezésre ügyeljen a legjobban?

  • A vacsorára! A máj tehermentesítése miatt a vacsora a legfontosabb. Este már csak zöldség (bármilyen ínycsiklandó formában elkészítve) és max. sovány fehérje javasolt. Zsír/olaj, gyors felszívódású szénhidrát NEM. Eredménye: reggeli friss ébredés, könnyűség testben és lélekben. A máj tehermnetseítése a kínai szervóra ismeretéből ered, ezt már részletesen elolvashatta az étrend oldalon.

Mit tegyen, ha degeszre vacsorázta magát?

  • Hagyja ki a másnapi reggelit, az ezt követő étkezése pedig csak lassú felszívódású szénhidrátot tartalmazzon. Figyelem! Ez vészforgatókönyv, mindennapi használata ellenjavallt!

Szeszes ital?

  • Csak szárazat. Főleg a vércukor leesésre hajlamos IR-esknél a szeszes ital fogyasztását vércukorleesés követi, tehát ne üres gyomorra és legyen lassú felszívódású szénhidrát, vagy a szénhidrátok felszívódását lassító összetevő (rost, fehérje, zsír/olaj) az adott étkezésben.

Mit tegyen, ha a családi asztalnál bedobta a gyeplőt a lovak közé?

  • Újratervezés! A két Ünnep között, de legkésőbb az Újév első napjaiban sürgősen térjen vissza az inzulinrezisztencia étrendjéhez.
  • Megjegyzés: Sajnos minden „bűnözés” nyomot hagy. A betegség a jéghegy csúcsa. A „bűnözések” a vízszint alatt a jéghegy 90%-ában gyűlnek, felébresztik az alvó epigenetikai géneket, amik civilizációs betegségek kialakulásához vezetnek, mint: cukorbetegség, sztrók, infarktus, rák, gyulladásos és autoimmun betegségek.

Szeretne eredményes lenni?

Nem kell x-edszer belebuknia az inzulinrezisztencia étrend betartásába. Egyszerűen minél jobban érti, annál jobban fogja tudni csinálni. Ehhez viszont a jelenleginél sokkal több információra lesz szüksége. Az étrend nem a cél. Az étrend csupán eszköz a céljai eléréséhez. Amint ezt tisztán látja, az erőlködés helyett elég lesz az odafigyelés. Nem erősebben kell dolgozni az eredményekért, hanem okosabban. Másokhoz hasonlóan Ön is lehet tájékozottabb: az „Inzulinrezisztencia kezelése természetesen” Gyakorló Kurzuson a tudnivalókat megtanulhatja. A következő kurzus:

Figyelem! Milyen étrendkiegészítőkre lehet szüksége inzulinrecisztenciában, PCOS-ben, pajzsmirigy alulműködésben, meddőségben? Itt olvashatja el: étrendkiegészítők és inzulinrezisztencia.

Rendszeresen tanulhat facebook oldalamat követve. Itt: napi okos a facebookon.

Hírleveleimből friss IR tudnivalókkal gyarapíthatja tudását.

 

Itt tud feliratkozni: