Inzulinrezisztencia (IR) tünetei és következményei

Alattomosan indul odafigyelés nélkül csak romlik és a gyerekeket, férfiakat sem kíméli. Az inzulinrezisztencia (IR) tünetei olyan lassan fejlődnek ki, hogy hozzászokik az ember. Ez a rossz közérzet betegsége. Gyakran csak erős hangulatváltozások jellemzik, amit a vércukor ingadozás okoz, nem pedig a „dili”, vagy “hiszti”, ahogyan azt a környezet kritikusan megítéli.

Az idő előrehaladtával állandósult fáradtság, általános életerő csökkenés, depresszió, de akár pánikbetegség is követheti a kezeletlen inzulinrezisztenciát. Én miért nem tudom azt az életet élni, amit szeretnék, én miért nem bírom úgy, mint mások? – merül fel egyre gyakrabban a kérdés az érintettben.

A kiút első lépése – a gyógyszerek előtt – a korrekt étrend és a 8 testi pillér megtanulása.

Inzulinrezisztencia (IR) teszt

Étkezés után 1-2 órával menetrendszerűen leesik-e a vércukra? Melyek a vércukor ingadozás Önre jellemző tünetei:

Közismert, gyakori tünetek:

Ritka, elsikkadó, félrekezelhető tünetek:

Ritka, elsikkadó, félrekezelthető tünetek:

A kezeletlen IR előrehaladtával jelentkező panaszok. Melyek az Önre jellemzők:

Értékelés:

2-3 igen valószínűsíti az inzulinrezisztenciát. Olvasson tovább, mutatom a kivezető utat!

A férfiak ugorják át a PCOS tesztet, viszont a lányoknak, asszonyoknak kötelező kitölteni!

PCOS teszt

Tapasztalja-e a policisztás petefészek szindróma (PCOS) tüneteit:

PCOS teszt

Értékelés:

Értékelés: 2-3 igen válasz már valószínűsíti a policisztás ovárium szindrómát. Olvasson tovább, mutatom a kivezető utat.

Figyelem

Az inzulinrezisztens nők ~20%-ában az inzulinrezisztencia PCOS-t is okoz. Tehát nem minden IR-esnek van PCOS-e, viszont a PCOS-t ~98%-ban IR okozza.

PCOS esetén kötelező keresni az IR-t! Ha esetleg a nőgyógyásza nem javasolta, akkor Önnek kell megtennie, önállóan!

Jó tudni, hogy a tesztoszteron-szint emelkedés és annak következményei – PCOS, szőrösödés, hajhullás, menstruációs zavar, bőrtünetek – nincs meg mindenkinél.

Ugyanígy a PCOS megjelenhet cisztákkal, de ciszták nélkül is, ekkor az egyéb tünetek mellett a hormoneltérésekből állapítható meg.

Inzulinrezisztencia férfiaknál

Az IR megváltoztathatja a személyiséget. A kiegyensúlyozatlanság, vagy a kontrollálhatatlan indulati kitörés mellett édesszájúság, pocak megjelenése mind figyelemfelhívó, de a stressz miatt egyre több a sovány IR-es férfi.

Megromlott szellemi koncentráció és csökkent testi-szellemi kapacitás akadályozhatják a korábban megszokott teljesítményt és érvényesülést. Csökkenhet a szexuális vágy, libidó és teljesítőképesség is. Az IR a férfi meddőség egyik jelentős oka és sajnos ma már 50-50%-os a női-férfi meddőség megoszlása.

Az életmódváltás "mindent visz"!

Örömhír, hogy az inzulinrezisztencia természetes kezelése, a komplex életmódváltás óriási segítség a működészavarok megszüntetésében.

A kezeletlen IR rövid-, közép-, és hosszútávú következményei

1.) rövid

A kezeletlen inzulinrezisztencia (IR) rövid távú tünetei: a vércukorlesés gyakori és ritka tünetei jellemzik (utóbbiakat félrekezelhetik). Az önellenőrzéshez görgessen lejjebb az IR, PCOS teszthez.

2.) közép

A kezeletlen inzulinrezisztencia közép távú következményei: súlyprobléma, menzesz zavar, férfi-női meddőség, hangulati zavar, kimerültség, pajzsmirigy alulműködés, depresszió, pánik, borderline személyiségzavar alakulhat ki.

3.) késői következmények

A kezeletlen inzulinrezisztencia okozta késői betegségek: az összes civilizációs betegségek kialakulásának kockázatát emeli, mint: diabetes, magas vérnyomás, infarktus, stroke, elbutulás, daganatos betegségek.

Metabolikus szindróma

Most meg kell ijedni?

Ijedtség helyett nézzük meg, hogyan tudjuk a lehető legjobbat kihozni a helyzetből. A kiút első lépése – még a gyógyszerek előtt – a korrekt étrend és a komplex, 8 testi pillérű életmódváltás átültetése a napi rutinba.

Kezdheti az INGYENESEN minikurzussal. Válasszon:

Ingyenes IR, PCOS étrend-életmód alapozó minikurzus

Hogyan hozza ki a maximumot az inzulinrezisztenciából, hogy mielőbb visszanyerhesse az IR előtti önmagát? Tévhiteket tisztázó, szemléletváltó előadás.

Ingyenes IR , PCOS lelki okok alapozó minikurzus

Hogyan tartsa féken a napi stresszt és oldja fel a gyökérok szintjén a lelki okokat, hogy túlélés helyett jóízűen örülhessen a hétköznapok forgatagának?