Dr. Benkő Éva

Külső megbetegítő okok

Egyre több és egyre fiatalabb ismerőse betegszik meg? Félti a családját? Mik azok a közös külső megbetegítő okok, amik felszámolásával meg tudja óvi saját és szerettei egészségét? A külső megbetegítő okok megszüntetésével a testet, mint egész rendszert tudjuk tehermentesíteni. Így a testünknek lehetősége nyílik a regenerációra, a korábbi csúcsra járatás helyett. Ezek a tehermentesítések rövidebb távon gyógyhatásúak, hosszú távon pedig megelőzik a robbanásszerűen terjedő civilizációs betegségek kialakulását. Önnek van választása. Választhatja az egészséget. Igaz, hogy az életmódváltás a komfort zóna elhagyásával jár, de ez csak az elején nehéz.

Akinek ráállt a traktor a lábára, ne fájdalomcsillapítót vegyen be, hanem emeljék le a traktort a lábáról. Ugyanígy, ha valaki beteg, akkor a gyógyszer a fájdalomcsillapítóhoz hasonlóan általában csak a tüneteket enyhíti, de a tüneteket adó beteg szervet nem regenerálja. A tehermentesítés lépései oksági szinten nyúlnak a betegségekhez testi, érzelmi és intellektuális szintjeihez. Pl. a 3x21 légzés (ld. lejjebb) a test oxigénszintjének általános megemelkedése révén beindítja a károsodott, beteg szervek regenerálódását. A külső és belső megbetegítő okok megszüntetése a legjobb hosszútávú befektetés saját egészségébe. Most kell megterveznie a jövőjét, most kell eldöntetnie, hogy nagymama/nagypapa korára fitt, életörömmel teli ember, vagy betegségektől testileg meggyengült és lelkileg megroppant valakivé akar-e válni.

Figyelem: Tanuljon könnyedén friss cikkeimből, kövesse facebook oldalamat, iratkozzon fel hírleveleimre!

Alvásrendezés

Az éjszakázás önmagában inzulinrezisztenciát okoz, sőt, már néhány kialvatlan éjszaka után romlik a meglévő inzulinrezisztencia! Ennek fontos konklúziói vannak: Ha rosszul alszik sosem fog meggyógyulni. A jó minőségű alvás megteremtése az inzulinrezisztencia kezelés alapja, fontossági sorrendben az inzulinrezisztencia étrend, a testedzés, az inzulinrezisztencia gyógyszereres kezelése és a ir lelki okai kitakarítása előtt van. Kialvatlan időszakban ne menjen vércukor terhelésre, mert tévesen rossz inzulinrezisztencia értékeket fog kapni. Ha kisbabája miatt sosem tud éjjel aludni, abból inzulinrezisztencia lesz, a magas inzulinszint miatt nem tud visszafogyni, nem tudja visszanyerni a várandósság előtti alakját és lelki fiatalságát.

Mik az alvászavar okai?

Esti mobil és számítógép használat!!! A képernyő fénye 5x annyi kék frekvenciát tartalmaz, mint a napsugár. Ez megakadályozza az esti melatonin termelődést, ami az elalvás és mély alvás feltétele. Redőny / sötétítő függöny nélküli hálószoba esetén az éjszakai utcai lámpák fénye és a hajnali napfény leállítja a testünkben a melatonin termelést, a melatonin szint csökkenés pedig felébreszti a testünket. Kezeletlen stressz melynek okai lehetnek: mozgáshiány, halogató attitűd miatt feltorlódó tennivalók, szőnyeg alá söpört mérgező családi-párkapcsolati konfliktusok, munkahelyi elvárások téves prioritása, rendszertelen életmód. Váltott műszak, éjszakázás, rosszul alvó kisbaba!

Hogyan rendezze alvását?

Éjfél előtt feküdjön le aludni és aludjon napi 8 órát! A heti alvásdeficitjét minden hétvégén, napközben pótolja be! Iktassa ki a melatonin szintézist akadályozó, vagyis a nyugodt alvást akadályozó tényezőket: Még ma töltse le munkahelyi és otthoni internetes eszközeire az f.lux ingyenes alkalmazását, mely az esti órákban napfény frekvenciára váltja képernyői színét! Aludjon koromsötétben, tegyen redőnyt, vagy black out sötétítő függönyt a hálószobájába! Ne használjon energiatakarékos LED izzókat az otthonában, de lefekvés előtt 2 órával semmiképp! Váltott műszakban dolgozik? Tervezzen 40 évre előre és képezze át magát nappali munkavégzésre! Kisbabája nyugodt alvásáért alkalmazza pl. a Gyakorló Kurzusomon megtanult technikákat. A legfontosabb pedig: tartós stresszkezelés, tartós stresszkezelés, tartós stresszkezelés!

Tartós stresszkezelés, de hogyan?

A stressz önmagában inzulinrezisztenciát okoz és az inzulinrezisztencia tovább emeli a stressz szintjét, ezzel már bele is kerültünk egy lefelé vezető spirálba, csúszdába. Tehát: ahogyan alvásrendezés nélkül, úgy tartós stressz kezelés nélkül sem fog meggyógyulni, hiába tartja patikamérleg pontossággal a CH grammokat, végzi a személyre szabott edzését, szed gyógyszert, mio-inozitolt, D-vitamint, (ld. étrendkiegészítők) stb... A rengeteg stressz csökkentő módszer közül az én kedvenceim a nulla forintos, naponta elvégzendő öngyógyító technikák, melyekből a Gyakorló Kurzuson mindhárom részében megtanítok egyet-egyet. Óriási előnyük, hogy kiváltják az idő-, és pénzigényes pszichoterápiás és egyés hagyományos pszi módszereket, a javulást majd a saját erőfeszítéseinek köszönheti, extra bónuszként ráébredhet, hogy az irányítás a saját kezébe való és meg is tudja tenni.

Figyelem! Tanulni szeretne és értesítést kér friss oktató videóimról? Iratkozzon fel YouTube csatornámra!

Stresszoldó 3x21 légzőgyakorlat

Észrevette már, hogy amikor stresszel, nem vesz rendesen levegőt? A stressz hatására a szövetek összehúzódnak, az összehúzódott szövetek hajszálér keringése becsukódik. Ezek a szövetek nem kapnak megfelelő mennyiségű oxigén és nem jut el hozzájuk kellő tápanyag. A sejtek fuldokolnak és éheznek, minden szövet és szerv működése leromlik! A test először a leggyengébb pontján betegszik meg, majd sorra következnek a tartós károsodások! Elsőként az alvás ébrenlét ciklus borul fel, ezt követi a szénhidrát-anyagcsere zavara, majd a pajzsmirigy funkciók és ezzel szoros összefüggésben a nemi hormonszintek leromlása.

Hogyan végezze?

Naponta 3x, reggel, délben és este, nagyon erős kifújást követően maximálisan mély belégzés legyen. Ha elszédül álljon meg 7-nél, vagy 14-nél pihenni, majd amikor a szédülés megszűnt végezze a gyakorlatot 21-ig! A 3x21 légzőgyakorlat hatására egészséges állapotba visszarendeződik a szervezet. A megemelkedett szöveti oxigénszintnek rengeteg előnyös hatása van! Fokozza a szellemi frissességet és teljesítőképességet. Csökkenti a testi fáradtságot. Növeli a test teljesítőképességét, lerövidíti az izmok-izületek regenerálódási idejét. Növeli a legnagyobb méregtelenítő szervünk, a máj keringését, javítja a máj méregtelenítő képességét. Elősegíti a tápanyagok jobb hasznosulását, a salak- és méreganyagokból kevesebb képződik és rakódik le a szövetekben. A méregtelenítő folyamatok hatékonyságának növekedése csökkenti a zsír- és kötőszövetben, valamint a bőrben a salak- és méreganyagok mennyiségét. Mindenhol feszesebbé, simábbá válik a bőr, csökken a narancsbőr. Csökken a visszér-képződés. Csökkenti az oxidatív stresszt (antioxidáns hatású). Növeli a stressz-tűrő képességet és javítja az immunrendszer működési kapacitását. A szervek közötti kommunikációt újraindítja, harmonizálja az ember testi-érzelmi-szellemi működéseit.

Bélflóra

Az utolsó 5 év legújabb orvosi vizsgálatainak összegzése alapján a civilizációs betegségek egyik közös oka a bélflóra egyensúlyának megbomlása. A bélflóra "lakói" 2 populációra oszthatóak: a megbetegítőkre és az egészséget fenntartóakra. A megbetegítők cukrokkal, finomított élelmiszerekkel táplálkoznak, szaporodnak, az egészséget fenntartóak pedig rostot tartalmazó ételekkel. Ha édességeket, pl. finom Fornetti készítményeket, vagy a munkahelyén kapható büfépogácsákat eszi, akkor túlsúlyba kerülnek a patogén bacik és éhen halnak, pusztulnak az egészséget fenntartóak. Ha 3 óránként megeteti valamilyen zöldséggel (rost) az egészségét fenntartó bélflóra populációt, akkor a betegséget okozók táplálék nélkül visszaszorulnak. Figyelem! Rombolni mindig könnyebb, mint építeni. Az inzulinrezisztencia étrendben ezeket a szempontokat szem előtt tartjuk, sőt!

A bélrendszerünkben élő baktériumok 2kg-ot tesznek ki. A legújabb orvosi tudományos eredmények alapján beigazolódott, hogy a bélflóra egyensúlyának felborulása, a káros bélbaktériumok elszaporodása okozza az elhízást, inzulinrezisztenciát, cukorbetegséget és a szív- érrendszeri betegségeket. Tehát az egészség az egészséges bélflóránál kezdődik inzulinrezisztenciában is. Nem csak azért tiltólistásak a cukrok és az édesítőszerek, mert vércukor és inzulinemelkedést okoznak, hanem mert az egészséges bélflóra egyensúlyát tönkreteszik. Az egészséges bélflóra pedig a szervezet első védelmi vonala.Támogassa védő bélflóráját rostos ételek fogyasztásával, etesse az egészségét megőrző, rostemésztő bélbaktériumait rendszeresen: minden étkezésbe tegyen zöldséget!

Sejt szintű egészség

Elektroszmog, hideg kék fényű LED világítás, napfény hiánya. Ezen ártó tényezők sejt szinten rombolják a test működését. Akadályozzák a mitokondriumok energiatermelését. Erről később részletesebben írok még.

IR és bélflóra. IR és stressz.

Hírleveleimből friss IR tudnivalókkal gyarapíthatja tudását.

Itt tud feliratkozni:

Hírleveleimből friss IR tudnivalókkal gyarapíthatja tudását.

 

Itt tud feliratkozni: