Dr. Benkő Éva

Mintaétrend és a 160 grammos diéta

A résztvevők mindig szeretnének 160 grammos diéta mintaétrendet kapni az "Inzulinrezisztencia kezelése természetesen" Gyakorló Kurzusomon. Ehelyett a magukkal hozott, kinyomtatott saját étrendjüket kezdjük el ott, helyben mintaétrenddé átalakítani. A gyakorlat azt mutatja, ez nagyon jól működik. Korábbi tapasztalataim szerint a 160 grammos szénhidrátdiéta mintaétrend adása viszont sokszor kudarcos. Miért? Nézzünk néhány okot:

  • Nagy sokkot jelenthet, ha valaki addig idegen, vagy éppen nem szeretett ételeket kezd el fogyasztani, csak azért, mert egy 160 g diéta mintaétrendben azt előírták neki.
  • Emberek képesek végigenni a 160 grammos diéta mintaétrendet, akkor is, ha rosszul lesznek, vagy betegek lesznek tőle.
  • Sokan inkább fejből felülvezérlik az étkezésüket, ahelyett, hogy az ösztönös megérzéseikre hallgatnának. Figyelem! Nem a stressz-, és bánat-evőket értem ez alatt, az kompenzáció.
  • Más a test igénye télen és más nyáron. Megkérdezem, hogy kapott-e már valaki külön téli és külön nyári 160 grammos diéta mintaétrendet?
  • Sőt, más típusú és összetételű ételekre lehet igénye a testnek különböző élethelyzetekben, pl. túrázás, vagy szerelmi csalódás esetén.  Miért? A hagyományos kínai orvoslás ad erre magyarázatot: minden élethelyzet és érzelem valamelyik energiapályánk működésre helyezi a fő munkát, és minden ételféleség valamelyik energiapályánkat erősíti, vagy éppen gyengíti. Az ember általában azt kívánja meg, amire a testének (lelkének) szüksége van. Ha Ön esetleg pl. csokifüggő, akkor rögtön érti, miről beszélek.

Megjegyzés:

A 160 grammos diéta általában 100-220 grammot jelent. Tehát pl. napi fix. 120 gramm szénhidrát + 20 gramm szénhidrát edzésenként, ami nem számít bele a napi fixbe. Vagy pl. napi fix. 180 gramm szénhidrát + 20gramm szénhidrát edzésenként, ami nem számít bele a napi fixbe. Túlsúlyosaknál inkább a 160 grammnál alacsonyabbra kell leszorítani a napi bevitelt, sovány testalkatúaknál pedig e fölé emelni 180, akár 200 grammig. Tovább az étrendre itt: Inzulinrezisztencia étrend.

Figyelem!

Az inzulinrezisztencia gyógyszer kiegészíthető vagy helyettesíthető étrendkiegészítővel. Itt tudja elolvasni: hogyan válasszak étrendkiegészítőt?

Milyen új dolgokat kell még megtanulnia, hogy újra egészséges legyen? Itt olvashatja el: visszaszerzem a régi életemet.

Nem kell egyedül szenvednie az étrendjével és az állandó panaszoktól. Az inzulinrezisztencia Gyakorló Kurzuson a saját étrendjét alakítjuk át személyes mintaétrenddé és a kivetített étrendi típushibákból is sokat tanulhat, ráadásul a sorstársak között jó szövetségeseket találhat:

Hírleveleimből friss IR tudnivalókkal gyarapíthatja tudását.

 

Itt tud feliratkozni: