Dr. Benkő Éva

Inzulinrezisztencia és rejtett gluténérzékenység

Inzulinrezisztencia és rejtett glutén érzékenység Inzulinrezisztencia és rejtett glutén érzékenység

Zsuzsi egyre csak hízott a 160grammos szénhidrát étrendtől. Hiába tartotta be, mégis egyre fáradtabb, depressziósabb lett. Nem javult a terheléses vérvételi eredménye sem. Hol volt a hiba? Mit tettünk a siker eléréséhez?

Hol volt a kutya elásva?

A diétás oktatáson rákérdezés nélkül (tisztelet a kivételnek) rutinszerűen előírják az inzulinrezisztencia diétában a teljes értékű gabonák napi fogyasztását, miközben pl. Zsuzsi rejtett gluténérzékeny volt. (Ilyenkor a gabonák fogyasztása megbetegítő hatású sejt szintű gyulladást okozhat, és akadályozhatja az inzulinrezisztencia gyógyulását, az ideális testsúly elérését.) Zsuzsi a gluténtartalmú ételek kihagyására először visszaokosodott és kiegyensúlyozott lett. Azután megszünt a kéz-, láb-, és arcdagadása, majd elkezdett lefogyni, el is érte az áhított testsúlyát. Visszanyerte a női önbecsülését, és a biztonságot a munkahelyi teljesítőképességében.

Milyen tünetekkel jár?

A szokványos emésztőrendszeri tünetek, mint reflux, gyomorégés, puffadás, hasmenés jelentkezhetnek, de létezik emésztőrendszeren kívüli tünetképzés is. Ilyen panaszai lehetnek:

  • fáradtság,
  • zavartság, ködösség érzés,
  • koncentrációs zavar,
  • bőrkiütés,
  • ekcéma,
  • ízületi gyulladások.

Hogyan lehet megállapítani a rejtett glutén érzékenységet?

A rutin cöliákiás (lisztérzékenység) tesztek negatívak, de a glutén tartalmú ételek kihagyására történő panaszcsökkenés diagnosztikus értékű. Food detective teszt és biorezonanciás vizsgálat ki tudja mutatni, jó tudni, hogy ezek eredményét a nyugati orvoslás nem fogadja el.

Figyelem! Könnyedén tanulhat cikkeimből, követheti facebook oldalamat.

Mit tegyen?

Hagyja ki 2 hétre, de teljesen, a glutén tartalmú ételek fogyasztását. Értse ez alatt a hozzáadott glutént tartalmazó feldolgozott élelmiszereket is. Ha a 2. hét végére jobban van, akkor Ön rejtett gluténérzékeny és a gabonákat és a gabona tartalmú ételeket, tehát a feldolgozott élelmiszerek zömét is ki kell iktatnia az étrendjéből. Általában 4-5 nap után már csökkennek a panaszok és ne aggódjon, nem fog éhen halni, inkább kinyílik az ízek új világa.

Mit ne egyen 2 hétig?

Búza, rozs, árpa, zab tartalmú ételeket:

  • kenyér
  • pizza
  • tészta
  • péksütemény
  • sütemények
  • müzlik
  • kekszek
  • panírozott ételek
  • édességek
  • szinte az összes feldolgozott élelmiszerek, tehát a cimkéken az összetevőket szorgalmasan el kell olvasni.

Mit ehet?

Gluténmentes ételek pl.: hús, hal, máj, rizs, batáta, hajdina, köles, amarant, zöldségek, gyümölcsök... Gluténmenetes zabot pedig glutént nem feldolgozó üzemek termékei között találhat, ezt nagy betűkkel, külön jelzik a csomagoláson.

Figyelem!

  • Mennyire van tisztában az étrend sarokpontjaival? El tud igazodni az összeolvasott információk között? Pontosíthatja a tudását itt: komplex inzulinrezisztencia étrend.
  • Az étrendkiegészítők helyettesíthetik, kiegészíthetik az inzulinrezisztencia gyógyszereket. Iránytű a reklám dömpingben itt: étrendkiegészítők inzulinrezisztenciában.
  • Nem boldogul az étrendjével? Az Ön étrendjét alakítjuk át személyes mintaétrenddé az inzulinrezisztencia Gyakorló Kurzuson:

Hírleveleimből friss IR tudnivalókkal gyarapíthatja tudását.

 

Itt tud feliratkozni: