Az inzulinrezisztencia betegség vagy állapot?

Az IR betegség vagy állapot?

A tudomány mai állása szerint a cukorbetegség diagnózisa előtt már 10 évvel kimutathatóak a betegség okozta elváltozások. Ennek tükrében kérdezem a kedves Olvasót: vajon az IR mikor kezdődik? Amikor már megkaptuk a diagnózist? E szemléletben az IR diagnózis felállításakor az még csak állapot, vagy már betegség?

Az inzulinrezisztencia csak a jéghegy csúcsa…

A kevés szerencséseknél az IR csak mini tüneteket okoz, azok is gyorsan megszüntethetőek. Sajns vannak kevésbé szerencsések is. Okos dolog mindig hosszú távú egészségtervezésben gondolkodni, mert a kezeletlen inzulinrezisztencia belépőjegy a civilizációs betegségekhez (stroke, infarktus, daganatos betegségek, stb.).

Réka története

Réka a 32 éves két gyerekes anyuka, menedzser asszisztens nem a szerencsések közül való. Szétcsúszott állapotban érkezett a “160g-os étrend és életmódváltás” kurzusra. Réka csupán árnyéka volt a régi önmagának, és úgy gondolta, hogy aki az IR-t csak állapotnak tartja, az megérdemelne néhány hónap ilyen rettenetes állapotot.

Rékán az IR tünetei már ránézésre is jól látszottak: pattanásig feszült volt, az arca elgyötört. Nehezen figyelt, hamar elfáradt, türelmetlen volt, frusztrált és elégedetlen. A kurzuson lépésről lépésre megértette az addigi kudarca okait. A kurzus utáni első hónap eredményeiről így számolt be:

Réka első havi eredményei

„Sok meglepő pozitívumot tapasztaltam a kurzus óta. Először is kevésbé érzem magam alapból idegesnek és a stresszes helyzeteket is sokkal jobban bírom. A mély alvás szakaszaim hosszabbak lettek, kipihentebben ébredek. Nem gurulok be olyan könnyen, inkább nevetek a dolgokon. A spontán újratervezések is jobban mennek. Az eltelt egy hónap alatt a memóriám is, csekély mértékben, de azért javult. Amióta a 160g-os diéta mellett étrendileg tehermentesítem a májamat is, azóta nem annyira érzem a fájdalmat a hasamban. A hangulatom is sokkal jobb. Van kedvem újra alkotni, csinálni dolgokat. Mikor érzem, hogy a feszültség kezd gombóccá nőni a hasamban, akkor szoktam a lelki kurzuson tanult stresszoldó légzést alkalmazni, az oldani szokta a feszültségemet. Az étrend még korántsem zökkenőmentes, de sokat segít, hogy kapcsolatban lmaradtunk a fb csoportunkban.”

Nincs ideje hónapokig a netet bújni?

Ha szeretne értesülni friss cikkeimről, a hírlevél feliratkozáshoz görgessen lejjebb.

Ajánlom másoknak is: