Gyógyítható-e az inzulinrezisztencia (IR)?

Meddig kell diétáznom, esetleg gyógyszert szednem? Jogosan merül fel a kérdés minden érintettben, és ma Magyarországon – a becsült adatok alapján – legalább 6 millió ember fejében kellene megfordulnia ennek a méltán időszerű kérdésnek. Áldás, vagy átok a felismert IR?  Diéta vagy étrend a 160 grammos diéta? Tisztázzuk sorban e kérdéseket.

Mi is pontosan az inzulinrezisztencia?

A szénhidrátanyagcserénk egyensúlyának felborulása.

Örömhír: az egyensúly helyreállítható 😊.

Ha következetes odafigyeléssel helyreállítottuk a szénhidrát anyagcserénk egyensúlyát, de valamiért menet közben elkanászodunk, –  ilyen pl. a karácsonyi össz-népi trakta, de a tartós szerelmi bánat, vagy nyári szabadságok idején 3 ember helyett való munka is – az újra felborul és villámgyorsan visszajönnek a vércukorleesés kellemetlen; fáradtságot, testsúlyproblémát, szétziláltságot, átmeneti elbutulást okozó tünetei. A menzesz is újra rendszertelenné válhat, hogy a libidó kérdéskörét már ne is említsük.

E sokrétű terheltség folyamatos és fokozódó belső stresszt okoz, még tovább rontva az IR-t. Már bele is kerültünk egy lefelé tartó, spirális csúszdába, ahol hiába is kapaszkodnánk. Képzeljünk el a nyári rekkenő hőségben egy hűsítő vizes, de nyákos csúszdát. Nos, IR-esként itt kellene befékeznünk és visszafordulnunk. Minden tartósabb elkanászodás után a béka feneke alól kell újrakezdenünk elvesztett egyensúlyunk felépítését.

Örömhír: az egészség tervezhető 😊.

Néhány ilyen kör után a többség feleszmél és újraértelmezi élete fontossági sorrendjét. A testünk az autónk, ami végigvisz minket az utunkon. Melyikünk vágyna egy lestrapált, lezúzott járgányra, amikor választhatunk egy erős, biztonságos, csillogó ……………….-t is? (Bátran nevezzük meg kedvenc színű, áhított, vagy már meglévő autónkat 😊.) Az egészségünk mindannyiunk hosszú távú befektetése. Tönkretehetjük, de dönthetünk okos kamatoztatás mellett is.

"IR-esként, full stresszes munkahelyi célok oltárán feláldozni önmagunkat: hosszú távú egészségromboló döntés."

Genetika

Tehát, az egyensúly helyreállítható, de a hajlam egész életünkben elkísér bennünket. Ha genetikai örökségül kaptuk –  sarokház helyett – akkor picit rosszabb helyzetben vagyunk, mert mint egy színházi dramaturgiában, előre megírták a betegségkarrierünk fejlődését, ezt kell befékeznünk, kordában tartanunk. Erre a hendikepre tevődik rá pluszként az epigenetika, ezért ilyenkor többet kell tennünk magunkért.

Epigenetika

Ha csak „első generációs” IR-esek vagyunk, akkor „csak” az epigenetikai tényezőknek köszönhetjük az állapotunkat. Kedvezőtlen külső körülmények tartós fennállásának hatására – ez maga a civilizációnk – a testünkben olyan alvó gének ébrednek fel és kapcsolnak be, amik civilizációs betegségeket, többek között inzulinrezisztenciát is okoznak.

Ilyen epigenetikai hatás a stressz, alvászavar, mesterséges fényszennyezés, elektroszmog terhelés, a bélfóra egyensúlyának felborulása, élelmiszeripari és környezeti toxikus – kémiai – immunológiai ártalmak, stb… (Pl. a repülőterek környéki zajártalomban élőknél igazoltan magasabb a szívinfarktus előfordulása.)

Ezért is szorul sürgető kiegészítésre az IR étrend-edzés-gyógyszer kezelési protokollja, hiszen az IR-t okozó külső megbetegítő ártalmak komplex csökkentésével az IR-t is vissza tudjuk szorítani 😊.

Tanyára költözés nélkül is rengeteget tudunk tenni az ártalmak visszaszorításáért.

Ha tanulni, fejlődni szeretne, részt vehet a holisztikus életmódváltás workshopokon. A bejelentkezéshez kattintson a gombra:

Áldás, vagy átok az IR?

Örüljön, aki már tudja, hogy IR-es, hiszen minél hamarabb szorítjuk le az inzulinszintünket, annál kevesebb társbetegségünk lesz.

Minél hosszabb ideig elhanyagolt az IR és marad magas az inzulinszintünk, annál jobban emelkedik a civilizációs betegségek kialakulásának kockázata. Hahó! Nem a szomszédé, hanem a miénk. A cukorbetegség, magas vérnyomás, infarktus, stroke, daganatok… visszaszorításért fáradozunk.

Gyógyszerszedés?

Meddig kell tartanunk az étrendet?

Amíg egészségesek szeretnénk lenni😊.

Diéta vagy étrend a 160 grammos?

Mindezek tükrében a 160 grammos étrend a legtrendibb, egészségtudatos döntés.

! IR-ben kezelés, IR nélkül megelőzés.

Gondolkodjunk el…, a jelenleg 6 millió itthoni érintettből  egészségtudatos odafigyelés nélkül hány éven belül lehet pl. 8 millió? Ezért nevezhetjük az IR, PCOS diétát egyszerűen étrendnek, össznépi, egészségtudatos alap étrendek, mely az IR hatékony megelőzésének is egyik eszköze.

Az életmódváltás elodázásával húzogathatjuk a macska bajszát…, de inkább örömteli várakozással kérdezzük: hogyan tudom a lehető legjobbat kihozni a helyzetből? 😊

Ajánlom másoknak is: