Gyógyítható-e az inzulinrezisztencia (IR)?

Meddig kell diétáznom, esetleg gyógyszert szednem? Jogosan merül fel a kérdés minden érintettben, és ma Magyarországon – a becsült adatok alapján – legalább 6 millió ember fejében kellene megfordulnia ennek a méltán időszerű kérdésnek. Áldás, vagy átok a felismert IR?  Diéta vagy étrend a 160 grammos diéta? Tisztázzuk sorban e kérdéseket.

Mi is pontosan az IR?

A szénhidrátanyagcserénk egyensúlyának felborulása.

Örömhír: az egyensúly helyreállítható 😊

Ha következetes odafigyeléssel helyreállítottuk a szénhidrát anyagcserénk egyensúlyát, de valamiért menet közben elkanászodunk, –  ilyen pl. a karácsonyi össz-népi trakta, de a tartós szerelmi bánat, vagy nyári szabadságok idején 3 ember helyett való munka is – az újra felborul és villámgyorsan visszajönnek a vércukorleesés kellemetlen; fáradtságot, testsúlyproblémát, szétziláltságot, átmeneti elbutulást okozó tünetei. A menzesz is újra rendszertelenné válhat, hogy a libidó kérdéskörét már ne is említsük.

E sokrétű terheltség folyamatos és fokozódó belső stresszt okoz, még tovább rontva az IR-t. Már bele is kerültünk egy lefelé tartó, spirális csúszdába, ahol hiába is kapaszkodnánk. Képzeljünk el a nyári rekkenő hőségben egy hűsítő vizes, de nyákos csúszdát. Nos, IR-esként itt kellene befékeznünk és visszafordulnunk. Minden tartósabb elkanászodás után a béka feneke alól kell újrakezdenünk elvesztett egyensúlyunk felépítését.

Örömhír: az egészség tervezhető 😊

Néhány ilyen kör után a többség feleszmél és újraértelmezi élete fontossági sorrendjét. A testünk az autónk, ami végigvisz minket az utunkon. Melyikünk vágyna egy lestrapált, lezúzott járgányra, amikor választhatunk egy erős, biztonságos, csillogó ……………….-t is? (Bátran nevezzük meg kedvenc autónkat 😊.) Az egészségünk mindannyiunk hosszú távú befektetése. Tönkretehetjük, de dönthetünk okos kamatoztatás mellett is.

Nincs ideje hónapokig a netet bújni?

Áldás, vagy átok az IR?

Örüljön, aki már tudja, hogy IR-es, hiszen minél hamarabb szorítjuk le az inzulinszintünket, annál kevesebb társbetegségünk lesz.

Minél hosszabb ideig elhanyagolt az IR és marad magas az inzulinszintünk, annál jobban emelkedik a civilizációs betegségek kialakulásának kockázata. Hahó! Nem a szomszédé, hanem a miénk. A cukorbetegség, magas vérnyomás, infarktus, stroke, daganatok… visszaszorításért fáradozunk.

Meddig kell tartanunk az étrendet?

Amíg egészségesek szeretnénk maradni.

 

Diéta vagy étrend a 160 grammos?

IR-ben kezelés, IR nélkül megelőzés.

Gondolkodjunk el…, a jelenleg 6 millió itthoni érintettből  egészségtudatos odafigyelés nélkül hány éven belül lehet pl. 8 millió? Ezért nevezhetjük az IR, PCOS diétát egyszerűen étrendnek, össznépi, egészségtudatos alap étrendek, mely az IR hatékony megelőzésének is egyik eszköze.

Mit kell tennünk, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki e helyzetből?

Ha szeretne értesülni friss cikkeimről, a hírlevél feliratkozáshoz görgessen lejjebb.

Ajánlom másoknak is: