Hogyan kávézzunk, teázzunk IR-ben?

Hogyan kávézzunk, teázzunk inzulinrezisztensként?

Mosolygós napsütést hoz a lelkünkbe egy zamatos kávé, illatos tea az év végi felpörgetett napokban. Inzulinrezisztensként hogyan kávézzunk, teázzunk úgy, hogy az IR-es panaszaink, tüneteink csökkenjenek? 

Az igazi kávé és a koffeinmentes

A későn elfogyasztott kávéban levő koffein megzavarhatja az alvást, az alvászavar pedig IR-t okozhat, a már meglévőt pedig tovább rontja. Ezért csak ebéddel bezárólag fogyasszunk valódi kávét. Délután-estefelé következetesen koffeinmentest válasszunk. Márkától függően ezekben is van 1-5% koffein, az illúzióhoz elég lehet és az alvásunkat is békén hagyja.

Kivétel erősíti a szabályt: a rossz agyi vérkeringésű időseknél az esti kávé gyakran többet ér, mint az altató tabletta.

Fekete tea, zöld tea?

Amíg a kávé, mint egy rossz szerető, hirtelen feldobja, majd leejti az embert, addig a fekete és zöld tea szép lassan felemeli, majd finoman leteszi a fogyasztóját. A benne levő teofillin a koffeinhez hasonló, ezért az illatos zöld és fekete teák ideje is az ebéddel bezárólag tart.

Délután-estefelé gyógynövény teákat, és teafű nélküli gyümölcsteát válasszunk. Nagy esti kedvencem, és mindig remek hangulatot teremt a natúr Roibos, tökéletesen tea ízű, teofillin mentes, békén hagyja az alvást, nem rontja az IR-t.

Mikor változtassunk?

Sok-sok év múlva minden gyerek tudja majd, még a legkisebb is, hogy az alvásrendezés az IR egyik recept nélküli, alap „gyógyszere”. Örömhír, hogy pénztárcától és endokrinológustól független ez a lehetőség, rajtunk múlik, a mi saját felelősségünk. Átgondolt kávézással és teázással eredményesen javíthatunk az alvásunkon és gyógyszer nélkül  csökkenthetjük az IR-es panaszainkat.

“Az okos ember más hibáján tanul, a buta a sajátján, az önsorsrontó azon sem.”

Az önszabotázs megszüntetéséért:

Megosztani ér ♥️