Inzulinrezisztencia kezelése D-vitaminnal is

 

 

A nyári napozással feltöltött a D-vitamin raktárak ősszel kimerülnek, mindenképpen elérkezik a D-vitamin pótlás ideje és el is tart a következő nyár elejéig. 

Ha a munkája, hobbija miatt éjjel-nappal a számítógép, tablet, mobiltelefon mesterséges fényei felett kénytelen ülni, akkor bizony nyáron is pótlásra szorul. Ez sorrendben megelőzi az inzulinrezisztencia gyógyszert.

Az esetek egy részében az inzulinrezisztencia kezelése gyógyszer nélkül, az IR kezelése természetes módon is lehetségesé válhat. Ezért is alap a D-vitamin és segíthet egy sor egyéb étrendkiegészítő, gyógynövény is. Mint a benzin az autóba, úgy igényli a test a táplálékkiegészítőket egészséges működéséhez, hiszen sajnos mindannyian minőségi éhezők vagyunk.

Pótlás nélkül minőségi éhezők vagyunk

IR kezelése gyógyszer nélkül = komplex életmódváltás

 

 

 

Amíg az életmódváltás csak étrend + mozgás + gyógyszer / étrendkiegészítő kombót tartalmazza, addig a befektetett munka eredménye – hosszú távon – csalódáshoz vezethet. Miért?

Az életmódváltás kiterjesztésére van szükség, ami nulla forintos teendők sorát jelenti a kívánt testsúly, közérzet, kiegyensúlyozottság elérésében, az egészség visszaszerzésében. Az életmódváltás nem helyettesíti, hanem kiegészíti a nyugati orvosi kezelést. Ha szeretné megismerni a komplett életmódváltás testi és lelki pilléreit, kattintson a gombra:

D-vitamin tudnivalók és tennivalók

Egyre szélesebb körben ismert, hogy nem is vitamin, hanem hormon és nélkülözhetetlen a szervezet szabályozásában.  Hatással van az anyagcsere folyamatokra, a szív- és érrendszerre, az immunrendszerre, idegrendszerre és persze a csontok egészségére is. Olyan a testnek a D-vitamin mint csontlevesnek a só.

Mit okozhat a D-vitamin hiány IR-ben, PCOS-ben?

 

 

 

Mindkettőt rontja, ezzel együtt a fogamzóképességet is! A D-vitamin érzékenyíti az inzulinreceptorokat, segít rendezni a peteérést, a menstruációs ciklust, elősegíti a fogantatást, megszépül a bőr, ellenállóvá válik az immunrendszer. Jobban bírjuk a gyűrődést

 

Hiánya hozzájárul az elhízás kialakulásához. A túlsúlyos emberek nagyobb hiányban szenvednek, és ez a túlsúlyos várandós nők magzatára is érvényes, hiszen ők a mama D-vitaminját kapják. A fogyás D-vitamin pótlás mellett eredményesebb lehet.

Depressziót. Nagyon sok ember szenved fásult, rossz hangulattól a napfény nélküli téli hónapokban. Ugyan ki szeretné a szokásos magyar depressziót tovább mélyíteni?

A hiánya sajnos a banális fertőzésektől kezdve az autoimmun betegségekig bezárólag minden immunrendszer közvetítette betegség megjelenési kockázatát növeli. Az immunrendszer működését szabályozó hormon. Gyulladáscsökkentő hatása is van, krónikus gyulladásos betegségben is jusson eszébe, hogy pótolni kell.

Pótolni kell? Igen.

Nincs egyetértés a normálértékek és a napi adagolás tekintetében sem. JELENLEG elfogadott alsó határ az 50-75 nmol/l, az optimális érték pedig a 120-150nmol/l. Remélhetőleg (talán) néhány év alatt kikristályosodnak a normálértékek.

Természetes pótlás? Általában kevés.

A táplálkozással naponta átlagosan 80 NE-t viszünk be (NE=nemzetközi egység), ez elenyészően kevés. Fő forrásai: halak, tojássárgája, zabpehely, szabad tartásúállatok teljes tejéből készült tejtermékek.

Napozással napi 10.000-20.000 NE-t termel a bőrünk, ezt télen egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, tehát ez csak nyáron elég, télen pótolni kell.

Érdemes évente 2x-i D-vitamin szint ellenőrzése mellett pótolni. Jó tudni, hogy a D-vitamin krém használata a vérben esetleg nem mutat vitaminszint változást, ugyanakkor pl. biorezonanciás vizsgálattal kimérhető a test D-vitamin szintjének emelkedése. (Megjegyzés: a biorezonanciás vizsgálatot a nyugati orvoslás nem fogadja el.) 

Mennyit?

Ennek a korrekt meghatározása a következő évekre vár. Az utóbbi évek hivatalos ajánlása szerint a gyerekek 400-1000 NE mennyiséget, a felnőttek 1500-2000 NE mennyiséget szedjenek naponta.  Ezzel a mennyiséggel valószínűleg éppen csak a hiányállapot kerülhető el.

A gyakorlatban ennek a napi többszörös bevitelénél sem figyeltek még meg túladagolási tüneteket. A túlsúlyos emberek, kismamák, szoptatósok, gyenge immunrendszerű emberek, sportolók D-vitamin szükséglete ennek a többszöröse is lehet.

Mivel a napozással akár 10.000-20.000 NE-t termelhet naponta a bőrünk – túladagolási tünetek nélkül -, a jelenlegi ajánlások jóval a szükséges szint alatt vannak.

Ajánlom másoknak is: