Inzulinrezisztencia kezelése D-vitaminnal is

 

 

Az esetek egy részében az inzulinrezisztencia kezelése gyógyszer nélkül, az IR kezelése természetes módon is lehetséges. Ezért is alap a D-vitamin és segíthet egy sor egyéb étrendkiegészítő, gyógynövény is. Mint a benzin az autóba, úgy igényli a test a megfelelő D-vitamin szintet.

! Pótolni kell

Inzulinrezisztencia kezelése D-vitaminnal is

Mit okozhat a D-vitamin hiány IR-ben, PCOS-ben?

 

 

 

Mindkettőt rontja, ezzel együtt a fogamzóképességet is! A D-vitamin érzékenyíti az inzulinreceptorokat, segít rendezni a peteérést, a menstruációs ciklust, elősegíti a fogantatást, megszépül a bőr, ellenállóvá válik az immunrendszer. Jobban bírjuk a gyűrődést.

Hiánya hozzájárul az elhízás kialakulásához. A túlsúlyos emberek nagyobb hiányban szenvednek, és ez a túlsúlyos várandós nők magzatára is érvényes, hiszen ők a mama D-vitaminját kapják. A fogyás D-vitamin pótlás mellett eredményesebb lehet.

Depressziót. Nagyon sok ember szenved fásult, rossz hangulattól a napfény nélküli téli hónapokban. Ugyan ki szeretné a szokásos magyar depressziót tovább mélyíteni?

 

A hiánya sajnos a banális fertőzésektől kezdve az autoimmun betegségekig bezárólag minden immunrendszer közvetítette betegség megjelenési kockázatát növeli. Az immunrendszer működését szabályozó hormon.

Gyulladáscsökkentő hatása is van, krónikus gyulladásos betegségben is jusson eszébe, hogy pótolni kell.

Életmódváltó étrend IR kezelése

Napfény vitamin

A nyári napozással feltöltött a D-vitamin raktárak ősszel kimerülnek, mindenképpen elérkezik a pótlás ideje és el is tart a következő nyár elejéig. Ha a munkánk, hobbink miatt éjjel-nappal a számítógép, tablet, mobiltelefon mesterséges fényei felett vagyunk kénytelenek ülni, akkor bizony nyáron is pótlásra szorulunk.

A kedvezményes vásárláshoz kattintson a képre. Reklám.

Inzulinrezisztencia kezelése természetes módon

Normálérték

Nincs egyetértés a normálértékek és a napi adagolás tekintetében sem. JELENLEG elfogadott alsó határ az 50-75 nmol/l, az optimális érték pedig a 120-150nmol/l. Remélhetőleg (talán) néhány év alatt kikristályosodnak a normálértékek.

Természetes pótlás? Kevés.

A táplálkozással naponta átlagosan 80 NE-t viszünk be (NE=nemzetközi egység), ez elenyészően kevés. Fő forrásai: halak, tojássárgája, zabpehely, szabad tartásúállatok teljes tejéből készült tejtermékek.

Napozással napi 10.000-20.000 NE-t termel a bőrünk, ezt télen egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, tehát ez csak nyáron elég, ősszel-télen-tavasszal.

Mennyit

Az utóbbi évek hivatalos ajánlása szerint a gyerekek 400-1000 NE mennyiséget, a felnőttek 1500-2000 NE mennyiséget szedjenek naponta.  Ezzel a mennyiséggel valószínűleg éppen csak a hiányállapot kerülhető el. A gyakorlatban ennek a napi többszörös bevitelénél sem figyeltek még meg túladagolási tüneteket.

 A túlsúlyos emberek, kismamák, szoptatósok, gyenge immunrendszerű emberek, sportolók szükséglete ennek a többszöröse is lehet. Mivel a napozással akár 10.000-20.000 NE-t termelhet naponta a bőrünk – túladagolási tünetek nélkül -, a jelenlegi ajánlások jóval a szükséges szint alatt vannak. Érdemes évente 2x-i D-vitamin szint ellenőrzése mellett pótolni.

D-vitamin krém

Jó tudni, hogy a krém használata a vérben esetleg nem mutat vitaminszint változást, ugyanakkor pl. biorezonanciás vizsgálattal kimérhető a test D-vitamin szintjének emelkedése.

(Megjegyzés: a biorezonanciás vizsgálatot a nyugati orvoslás nem fogadja el.) 

Melyiket válasszuk?

Bármelyik cég készítménye okozhat egyéni érzékenységben mellékhatást. Előre nem lehet megmondani, kinek melyik lesz jó. Ki kell próbálni.

Ajánlom másoknak is: