edesitoszerek_es_IR.jpg

Édesítőszerek és inzulinrezisztencia

Milyen gondunk lehet az édesítőszerekkel

A mesterséges édesítők károsíthatják a májat, bélflórát

Minden IR-esnek érintett a mája, ne tetézzük a bajt. Az USA-ban egyre több mesterséges édesítőszert betiltanak, bízzunk benne, hogy nálunk is lekerülnek a polcokról.

 

A bélflóra egyensúlyának felborulása pedig egy sor civilizációs betegséghez vezethet: IR, cukorbetegség, magas vérnyomás, autoimmun betegségek stb…

 

A mesterséges  aszpartám, szukralóz, aceszulfám-K, szacharin használatáról érdemes átszokni a természetes édesítőkre. Az inzulinrezisztencia szempontjából ez a trendet jóval megelőző döntés.

! Elhízás, hasi panasz

Vizsgálatok kimutatták, hogy a mesterséges édesítős üdítők hizlalnak.

 

Ha puffadunk, elgyengülünk, hasmenésünk lesz az édesítőszeres étel-ital után, esetleg túl sokat ettünk belőle, akkor  valószínűleg rövid láncú FODMAP szénhidrátot fogyasztottunk, amit nem mindenki tud megemészteni. Ezek:

Emlékeztető:

A természetes édesítők közül válasszuk a:

Nulla szénhidrát és kalória tartalmú.

 

Sütéshez-főzéshez, hideg és meleg italokhoz egyaránt használható.

 

Van egy kis mellékíze, viszont a kutatások eredménye szerint csökkenti a vércukor és az inzulinszintet, tehát inzulinrezisztencia és cukorbetegségben előnyös hatású lehet. 

 

A feldolgozott por, szirup, csepp és tablettás formák közül a csepp tartalmazza a legkevesebb adalékanyagot. Cserepes konyhanövényként egyre elterjedtebb, a teába, kávéba, limonádéba közvetlenül beletehető. A friss stevia levél és a szárított őrlemény a leginkább természet közeli, de ekkor nem tudjuk, hogy még milyen szennyezést fogyasztunk el. A feldolgozott, finomított formák viszont vegyi átalakításon mennek keresztül.

 

Nem fogyasztható korlátlanul! 

 

A napi bevitelt 4mg/testsúlykg-ban maximálták. Tehát ennél nagyobb mennyiségben fogyasztva ártalmas.

 

Jó tudni, hogy keresztreakcióban van a parlagfűvel, a parlagfű allergiások kb. 25%-ánál szájüregi allergiás nyálkahártya elváltozásokat okozhat, ami duzzanat, viszketés formájában jelentkezhet.

Nincs CH tartalma, nem kell mérni, számolni.

 

Az eritrit sokszor emésztőrendszeri problémát okoz, ezért inkább a steviával kombinált formáját érdemes választani, ott kevesebb kell belőle.

100g-ban 50g szénhidrát van, tehát számolni kell.

 

A nyírfacukor az a termék, amit rögtön valótlansággal indítottak útjára, hiszen csak régen vonták ki a nyírfakéreg rostjaiból, ma kukoricacsutkából állítják elő. A nyírfakéreg és a kukoricacsutka hatóanyaga a természetes nyírfacukor, ennek szintetikusan előállított formáját nevezzük xilitnek.

 

Az érzékeny emésztőrendszerűeknél hamar panaszokat okozhat: elgyengülést, puffadást, émelygést, hányingert, hasi fájdalmakat, hasmenést. Gyerekeknél gyakrabban, mint felnőtteknél. Az is előfordulhat, hogy csak néhány hét, hónap után okoz panaszt.

Segíti a fogyást, alakformálást:

Kedvezményes vásárlásért kattintson a képre. Reklám.

Ha szeretne tanulni friss cikkeimből, a hírlevél feliratkozáshoz görgessen lejjebb.

🙂 Ha segítséget kapott a cikkből,  ajánlja másoknak is: