Inzulinrezisztencia edzés

Örömhír: edzés közben az inzulin receptorok érzékenysége a 20x-osára emelkedik. Egy bökkenő van csupán, hogy ez a hatás csak 24-48 órán keresztül tart, utána visszaromlik az IR receptorok érzékenysége.

Az IR, PCOS kezelésének egyik fő pillére a mozgás.

Tehát, ha nem mozog, sajnos biztosan beteg marad. Sport nélkül az inzulinrezisztencia kezelése olyan mint egy ház alapozás nélkül. Mindent a kezelésről itt:

Hetente hányszor?

Minimum másnaponta javasolt, ez lenne az alap és a teste meghálálja a gondoskodást. Akinek több is belefér az idejébe az szerencsés. A túledzettségről lejjebb még olvashat.

  • kiegyensúlyozottabbá válik,
  • csökken a fáradtsága,
  • javul a munkahelyi teljesítménye,
  • javul a vércukor és inzulingörbéje.

Milyen inzulinrezisztencia edzés ajánlott?

Kardió + izomépítés. Ha nem szereti az edzőtermeket, bátran végezzen saját testsúllyal edzést, nem csupán trendi, de több szempontból is jobb választásnak tartják, mint az edzőtermi súlyzózást. Ugyanígy a túrázás és a tánc is kiváló IR mozgás.

Utálja a sportot, amit előírtak?

Kapott már olyan utasítást, hogy heti hány kardió és hány izomépítő edzést végezzen? Meddig volt elég a kitartása és a kezdeti lelkesedése, ha utálta a kötelező penzumot, az edzőtermet, vagy épp a futást?

A stressz IR-t és következményes PCOS-t okozó hatása miatt ideje újragondolni a sportválasztás szempontjait.

Ha frusztrációt, stresszt okozó inzulinrezisztencia edzést választ, vagy javasol Önnek bárki, akkor a stressz tovább rontja az IR-t. Tehát a legfontosabb szempont, hogy a választott IR mozgás ne az inzulinrezisztenciához, hanem az Ön személyiségéhez illeszkedjen, stressz helyett, felszabadult boldogságot okozzon – vagy a mozgás maga, de legalább az eredménye.

Honnan tudja, hogy jól végzi-e az IR-sportot?

Az edzés ott kezdődik, amikor Ön leizzadt. Ha nem izzad, akkor az – általában – nem edzés. A test optimális zsír/izom arányának elérése segíti az IR gyógyulását. Ma már nem a mérleg számít, hanem a testösszetétel, InBody készülékkel mérve megbízható támaszt kapunk a kedvező változások követésére.

Hogyan lásson hozzá?

Az erősen elhanyagolt és leromlott IR-es állapot eleve stressz a testnek. Ilyenkor nem szabad megerőltető sporttal tovább rontani a helyzeten. Ami évek, esetleg évtizedek alatt romlott el, azt sajnos nem lehet 2 hét alatt rendbe tenni. A fokozatosság kötelező: 2 naponta mozogjon annyit, hogy utána ne azt érezze, hogy átment a testén egy úthenger, csupán kellemes, jóleső fáradtság a cél, ez a jele, hogy jó úton jár. Hétről hétre óvatosan emelje az edzésidőt. Okos tipp: izomláz ellen tökéletes a szódabikarbónás víz, 1/2 csapott kk 1 pohár vízbe.

Nincs ideje sportolni?

Nem tud mindenki edzésre járni, viszont ha szeret sétálni, a napi 40-60 perc erőltetett gyaloglást is nagyon meghálálja a teste. A semmi mozgásnál pedig még a napi 10 perc séta is jobb. Használja ki a munkába menet-jövet gyaloglás lehetőségét, a lépcsők használatát.

 

Ülőmunka esetén óránként álljon fel, végezzen testgyakorlatokat, mert a tudományos vizsgálatok szerint az ülőmunka a mai kor cigarettája: öl.

Meddig kell sportolni?

Az IR-re, PCOS-re való hajlam az Ön egészségének leggyengébb láncszeme, ez a hajlam az egész életet végigkíséri, ezért figyelem: nem kampány mozgásról van szó, mint pl. a fürdőruha szezon előtti rapid fogyókúra. Tehát ne robbanjon be egy edzőterembe, majd hagyja abba 2 hónap múlva az egészet.

 

Örömteljes, aktív életforma kialakítása a cél. Ezért érdemes összeírni a kedvenceket, így ha az egyik unalmassá válik, akkor jöhet a következő, illetve eleve érdemes váltogatni is őket.

 

Ötletbörze:

  • futás
  • bringa
  • kettlebell
  • babakocsis futás
  • tangó
  • nordic walking
  • zumba
  • túrázás

Mennyit sportoljon?

A túl sok sport túledzettséget okozhat. Ilyenkor gyanakodjon:

  • romlik az IR, PCOS, hízás,
  • megemelkedik az ébredési pulzus,
  • állandó kimerültség, levertség,
  • romlik a koncentráció,
  • állandóan megbetegszik
  • felborul a menstruációs ciklus,
  • izomsérülések, ízületi sérülések.

Szeretne tegnapra lefogyni?

Amint egy 3 hónapos hajóutat nem lehet megtenni 3 nap alatt, éppúgy érdemes nyugodt türelemmel bánni a testünkkel. A céljai eléréséhez kattintson ide:

Ajánlom másoknak is: