Inzulinrezisztencia étrend

Az IR, PCOS diéta ma már jóval több mint a 160g CH alapú étrend. A gyorsabb és kielégítőbb eredmény érdekében javasolt az alapos kiegészítése. Nézzük az étrend abc-jét és a szükséges kiegészítéseket:

Mire van mindenképpen szükség?

🙂 Szerethető konyhamérleg, egy rakás szénhidrát táblázat, fiatalabbaknak online kalkulátorok. Itt:

Következő lépés: 160g szénhidrát diéta

CÉL:

a 3 óránkénti étkezéssel, az étkezésenkénti grammok és a gyors/lassú felszívódású szénhidrátok arányának betartásával biztosítani az egyenletes vércukorszintet a nap 24 órájában.

07:00 Reggeli: 30g lassú felszívódású szénhidrát

10:00 Tízórai: 20g szénhidrát, fele gyors, fele lassú felszívódású

13:00 Ebéd: 50g szénhidrát, ebből max. 20g lehet gyors felszívódású

16:00 Uzsonna: 20g gyors felszívódású szénhidrát + lassítás (lassítás: rost, fehérje, zsír/olaj)

19:00 Vacsora: 45g szénhidrát, ebből max. 10g lehet gyors felszívódású

Ha utóvacsorázik is, akkor vacsora 30g, utóvacsora 15g lassú felszívódású szénhidrát

160g CH mintaétrend

Reggeli: 2 szelet TK kenyér, vaj, 2 tükörtojás, savanyú káposzta, sonka, mandulatejes kávé eritrittel (30g)

Tízórai: 1 kisebb alma, sajt, 3 Korpovit keksz (20g)

Ebéd: húsleves zöldségekkel tészta nélkül, grillezett hal, barnarizs, uborkasaláta, 1 nektarin, tejeskávé pici tejjel, steviával

Uzsonna: 1 körte sovány túróval (20g)

Vacsora: Zöldséges TK durumtészta gazdagon fűszerezve (45g)

Az alapanyagok mérése

Nyersen, szárazon, tisztítva mérünk, mielőtt a lábosba beletesszük az alapanyagokat. A megfőtt ételt visszaosztjuk adag/CH grammra. A kapott értéket felírjuk, így csak 1x kell lemérni.

Gyors felszívódású szénhidrátok

  • Tej, joghurt kefír
  • Gyümölcsök, gyümölcsös ételek, italok
  • Finomított, feldolgozott élelmiszerek
  • Pirított, pépesített, pürésített, levesített, vajpuhára főzött, puffasztott, extrudált
  • Gyümölcslé, zöldséglé, turmixok, gabonatejek (KIVÉVE natúr kókusz- és mandulatej)

Lassú felszívódású szénhidrátok

  • Teljes kiőrlésű gabonák, lisztek, grízek, durumtészta, zab, zabpehely, zabkorpa, bulgur, hajdina, köles, kuszkusz, quinoa, lencse, bab, gersli, barna-, basmati-, vad-, fekete-, vörösrizs
  • Zöldségek.  Minél nyersebb, annál lassabb.
  • Olajos magvak

A szénhidrátok felszívódását lassítják

  • Rostok
  • Fehérjék
  • Zsírok, olajok

Nem számolós CH

  • Zöldségek, ha 100 g-ban 5 g-nál kevesebb CH-t tartalmaz 20 dkg-ig nem számolósak: paprika, paradicsom, uborka, saláta, káposzta, sóska, spenót, zeller, retek, padlizsán, karfiol, brokkoli, cukormentes savanyúságok, gomba, retek...
  • Natúr kókusztej, natúr mandulatej - a többi gabonatej számolós
  • Túró 100g/adagig, afölött számolós
  • Tejföl, tejszín, vaj, olajok, zsírok
  • Olajos magvak, KIVÉVE: mák, gesztenye, kesudió, földimogyóró
  • Fehérjék: hús, hal, tojás, sajt

Kerülendő élelmiszerek

  • MINDEN cukor: barna cukor, gyümölcscukor, nádcukor, kókuszcukor, invertcukor, glükóz, fruktóz, dextróz, maltóz, szaharóz, melasz, maltodextrin, karamell, glükóz-fruktóz szirup, kukoricaszirup, keményítőszirup, juharszirup, agaveszirup, rizsszirup
  • Hozzáadott cukrot tartalmazó feldolgozott élelmiszerek - címkeolvasás!
  • Méz, szőlő, banán, aszalt gyümölcs, gyümölcslé, lekvár, kompót.
  • Fehér lisztek, darák, grízek, keményítők, krumplipüré, nem teljes kiőrlésű lisztek, fehér rizs, jázmin rizs, rizstej és minden, ami abból készül kenyérféle, péksütemény, sütemény stb... (minden, ami finom).

Szeszes italok

Gyors felszívódású szénhidrát. Lehetőleg csak szárazat és számolva. Együnk mellé  lassút/lassítót.

Milyen kiegészítésre szorulhat egy alap diétás oktatás?

Orvos vagyok és inzulinrezisztens

Egy alap diétás oktatáson általában nem kerül szóba az ételintoleranciák, az egyéni érzékenységek, a fogyás helyett hízás, a Hashimoto, az endometriózis kérdése és a diéta eredménytelenségének többi oka sem. Ez nem a dietetikusok hibája. A képzési rendszer lassúsága egyelőre nem tud lépést tartani az új problémák adta kihívásokkal.

 

Ezért hiánypótló az online Életmódváltás Kurzus.

A 2×3,5 órás online Életmódváltás Kurzuson az inzulinrezisztencia étrend minden kis gyakorlati részletét átrágjuk, sorra vesszük a buktatókat, kiskapukat és a sikertelenség okait.  A “bűnözések” és “bűnözések” okos beiktatását is átbeszéljük. Példákon keresztül begyakoroljuk az elméletet. 

 

! Az étrendet kiegészítjük az immunrendszer és a máj tehermentesítésével !

 

Sorra vesszük az életmódváltás többi (7) testi pillérét is, mindegyikre megvalósítási tervet készítünk.

 

Figyelem: IR étrend = PCOS étrend, IR diéta = PCOS diéta. 🙂

Utánkövetés: gondjaival az online kurzus után sem marad magára 🙂

  • 3x5 napos e-mailes étrendi ellenőrzés
  • 6 hónapos tervező lista, 6 hónapos szubjektív állapotfelmérő kérdőív
  • zárt fb csoprotunkban ügyesítő videók és kérdezési lehetőség segítik az életmódváltását

Szeretettel várom a problémás, türelmetlen, vagy éppen kezdő IR-esek körében. A bejelentkezéshez kattintson a gombra itt:

Dr. Benkő Éva a Duna TV Család-barát műsorában:

Sikertörténeteink

“10 éve, a kislányom születése óta nem tudok lefogyni, egyre csak hízok. Többször voltam már diétás oktatáson, sőt minden lehetséges diétát végigettem, de hiába. A kurzuson értettem meg, hogy mi volt az ok. Tartom a tanultakat, az első 2 hétben megállt a hízásom, majd szép lassan elkezdtem fogyni, most a 3. hónap végén járok és -4 kg-nál tartok!! Hálásan köszönöm.” Emma 42 é tanárnő

„Nagyon tetszett, hogy rugalmasan lehet kezelni az IR étrendet, mert úgy érzem, hogy nagyon szigorú formában nem tudnám betartani a szabályokat. A doktornő a szabályok mellett minden kiskaput is részletesen elmondott nekünk, úgy érzem, most már szenvedés nélkül fogom tudni tartani az IR diétát.” Zsuzsa 19é tanuló

“108 kg-ról indultam 2019 szeptember elején, most január elején, 4 hónap után 97-nél tartok, -11 kg! 🙂 A családom nagyon támogató, szerencsés vagyok velük.” Sophie 34é english teacher

 

Gyökeresen át kell szervezni az eddigi 36 évemet... tisztába kerültem azzal, hogy mi a PCOS étrend mit mikor lehet enni.” Éva 52é vállalkozó

 

Hálás vagyok a kapott segítségért, a kurzusnak köszönhetően ez az egész IR életmód egy pozitív élmény, az életem és az egészségem feletti kontroll érzését adja, nem pedig megvonásként, csalódásként tekintek rá.” Kata 20é tanuló

“Nagyon érdekes volt, sok olyan dologra hívta fel a figyelmet, ami sokkoló volt és teljesen más összefüggésben mutatja meg az inzulinrezisztencia diétát és az autoimmun folyamatokat.” Ildikó 48é gyógytornász

“3 éve vagyok IR-es, voltak próbálkozásaim más ir étrend oktatással, de ennyire átfogó és komplex tudásanyaggal nem találkoztam. A lépések részletesek és érthetőek. Az pedig, hogy a saját étrendet ennyire részletesen ki lehetett dolgozni és a módosításokban ennyi segítséget kaptunk az számomra sokkal könnyebbé tette a folytatást. A többi életmódváltó pillért hálásan köszönöm, végre nem csak az étrendről volt szó. Nagyon örülök, hogy eljöttem, hihetetlen de már néhány nap tudatos odafigyelés sokkal jobb közérzetet adott nekem.” Noémi 40é személyi asszisztens

Kíváncsian jöttem. Számít a csoport, a rendszer, az ellenőrzés, így sokkal könnyebb betartanom az IR kezelése természetesen szabályait. A kurzus rákényszerített, hogy végiggondoljam, hol is tartok, hogy bánok magammal, a testemmel.  Munkamániás világomban erre otthon nem szakítanék időt.” Zita 34é fejlesztő gyógypedagógus

“Kitöltöttem az első havi önellenőrző listákat és legnagyobb eredményként az jött ki, hogy a hangulatingadozások jelentősen csökkentek. Nincs depresszióm, nem vagyok fáradt, nincsenek hirtelen dühkitöréseim. Nagyon örülök neki, a férjem még inkább!” Laura 32é fogorvos

“Erőt, hitet, önbizalmat kaptam a kurzustól és a csoporttól.” Dr. Varga Emese 43é jogász

„Tablettás cukorbeteg vagyok, a kurzus során sokszor megvolt az „aha” élményem. Megtudtam, hogy mit csináltam eddig rosszul – mindent. És megtudtam, hogy mit kell csinálni, hogy jó legyen – mindent igazából és mindent másképp, mint ahogy eddig csináltam. Nagyon köszönöm a segítséget, fokozatosan szinte mindent beépítettem az életembe. 2 hónap hónap alatt a 7,5-8,5-es reggeli vércukraim lementek 5,5-6,5-re.” József 56é mérnök

“Tetszett a precizitás, a részletesség, hogy a Doktornő visszakérdez az elmondottak értelmezésére és a 160 grammos szénhidrátdiéta gyakorlati alkalmazására. Jó volt azonosulni a hasonló problémákkal küzdő sorstársakkal, jó volt egymás hibáiból okulni”  Ildikó 49é kozmetikus

“Nagyon kíváncsi voltam, hogy ugyan mit kapok itt az 60.000 forintomért, de már az első nap végén rádöbbentem, hogy megúszhattam volna az utolsó 2 évem IR-es kínlódását, ha itt kezdem a tanulást. A doktornő holisztikus szemléletével máshol nem találkoztam, pedig több magánrendelés fizettem nem keveset.” Andi 25é asszisztens

“Sokéve van egy nagyon kedves magándokim, elégedett is vagyok vele, de ott ezekről az életmódváltó pillérekről sosem volt szó, csak cukorterhelés, gyógyszer, ejnye-bejnye. Én is szeretném egy tablettával megoldani ezt az egészet, de most értettem meg, hogy ez lehetetlen és mi mindent kell tennem. A kurzuson a doktornő szigorú volt, a 2 nap alatt mégis sokkal több tudást kaptam tőle, mint évek alatt a kedves endós dokimtól. A családomat már térítem, látják, hogy mennyivel kedvesebb lettem, talán ezért is csinálják velem együtt, ráadásul ha néhanapján elgyengülök, sokszor a kislányom szól rám, hogy anya, ezt neked nem lehet.” Zsuzsa 35é titkárnő

Babatervezőknek:

Új lehetőség, nagy segítség:

Bejelentkezés a kis csoportos, élő, interaktív ONLINE Életmódváltás Kurzusra

Részvételi díj: 60.000 Ft, előre utalással

! 24.000 Ft értékű ajándék utánkövetés várja, ami akkor az Öné, ha jelentkezése napján átutalja részvételi díját. Az ajándék:

  • 3x5 napos e-mailes étkezési napló ellenőrzés: diétás hibák kiszűrése, korrekció, további ismeretek és személyre szabott segítség (3x8.000 Ft)

Bejelentkezési űrlap: Online Életmódváltás Kurzus

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Ajánlom másoknak: