Szénhidrát táblázat, glikémiás index táblázat

Ezen az oldalon sok jóbarátot talál. Nélkülözhetetlenek, éppúgy mint a konyhamérleg. 

Szeretné a letölthető, kinyomtatható. táblázatokat egyben megkapni?

Érinti az IR, PCOS, meddőség? A problémái gyors és eredményes megoldásához kattintson ide:

konyhapultra való "kis" szénhidrát táblázat
Saccolós szénhidrát táblázat
szerkeszthető "nagy" szénhidrát táblázat
Szeszes italok cukor és kalóriatartalma
Hány dkg zöldség ad 5 /10 / 20 / 30g CH-t?
Paleo lisztek CH tartalma

Mi a glikémiás index?

A glikémiás index: egy tápanyag vércukorszintet emelő hatása a cukorhoz (glükóz) képest. Tudjuk, hogy semmi nem tudja a cukornál jobban emelni a vércukorszintet, így a glikémiás index a cukornál: 100. Minden mást ehhez viszonyítunk, vagyis minden másé max. ennyi, vagy ennél kevesebb lehet. Ha a glikémiás index 50 feletti, nos ezek az ételek hullámvasútra ültetik a vércukorszintet. Minél magasabb a glikémiás index, annál nagyobb hegy-völgyet jár be a vércukor, az inzulinszint pedig még magasabb lesz. Aki szereti önmagát, az a diétás tudás birtokában főleg a glikémiás index: 51 alatti  ételekre helyezi a hangsúlyt.

Tanács: Ha Ön bármilyen édesítőszer fogyasztása után elgyengül, rossz lesz a közérzete, vagy egyéb testi panaszt érez, akkor ne fogyassza többet, még ha diétás oktatáson írták elő, akkor se. Bátran bízzon a teste visszajelzéseiben.

Glikémiás index táblázatok
Glikémiás index táblázatok

Érinti az IR, PCOS, meddőség? A problémái gyors és eredményes megoldásához kattintson ide:

Mi befolyásolja egy étel glikémiás indexét?

  • Hol terem? Általában a föld felszíne felett növő zöldségeknek (plusz a retek és a hagyma), valamint a csonthéjas, bogyós és savanyú citrus gyümölcsöknek alacsony a glikémiás indexük. A föld felszíne alatt növő zöldségeknek (gyökérnövényeknek, pl. burgonya, répa, cékla), a finomra őrölt gabonalisztből készült péktermékeknek, valamint a rizsnek magas a glikémiás indexük.
  • Milyen magas a rosttartalma? Minél rostdúsabb egy étel, annál alacsonyabb a glikémiás indexe.
  • Fehérjével együtt fogyasztjuk-e? A fehérjék (pl. sajt, hús, hal, tojás, túró) lassítják a szénhidrátok felszívódását, csökkentik a szénhidrátok glikémiás indexét.
  • Mennyire savanyítjuk az ételeket? A citrom és ecet csökkentik a szénhidrátok glikémiás indexét.
  • Milyen fűszereket használunk? A fahéj, indiai útifű, görög szénamag, eperfalevél, kecskeruta csökkentik az ételek glikémiás indexét.
  • Mennyire kell a szervezetünknek megdolgoznia a szénhidrátok felszívódásáért? Minél finomabb szemcséjűre őrölnek egy gabonát, annál magasabb lesz a glikémiás indexe.
  • Mennyi ideig főzzük az ételt? Minél puhábbra főzzük, pürésítjük, turmixoljuk, annál gyorsabb vércukorszint emelkedést okoz. Ez minden ételre vonatkozik (karalábé, tészta, rizs, stb.).

Reklám

Mi mindenben segíthetnek a myo-inozitol komplex összetevői? Fogyás, alakformálás, vércukor ingadozások csökkenése, menzesz szabályozása, fogantatás, pattanások eltűnése. Kedvezményes vásárlás itt:

Ajánlom másoknak is: