Inzulinrezisztencia tünetei

Alattomosan indul, odafigyelés nélkül csak romlik és a gyerekeket, férfiakat sem kíméli az IR. Ritka, furcsa tüneteket is okozhat, pl. bizsergés, szédülés, homályos látás, amit sok helyen másnak vélnek, pedig csak a vércukorleesés okozza és korrekt étrend mellett elpárolognak e tünetek. Önellenőrzés itt:

1. Inzulinrezisztencia teszt nőknek, férfiaknak:

Étkezés után 1,5-3 órával menetrendszerűen leesik-e a vércukra, ami a következő tünetekkel járhat:

• indokolatlan feszültség, idegesség

• depresszió / pánikbetegség
  • borderline személyiségzavar,
  • rémálmok, éjjeli leizzadás,
  • férfi meddőség, női meddőség
  • nőknél menzesz zavar

Inzulinrezisztencia teszt értékelés: 2-3 igen válasz valószínűsíti az inzulinrezisztenciát.

Gyors, eredményes segítség a megoldásban:

2. PCOS teszt csak nőknek:

Tapasztalja-e a policisztás petefészek szindróma (PCOS) tüneteit?

• rendszertelen, kimaradozó menzesz,
  • meddőség, spontán vetélés.
  • zsíros, pattanásos bőr
  • férfias szőrösödés, hajhullás, kopaszodás,

Az inzulinrezisztencia a nők 20%-ában PCOS-t okoz. Tehát nem minden IR-esnek van PCOS-e, de majdnem minden PCOS-snak IR-je van. Ebből következik, hogy IR esetén mindig keresni kell a PCOS-t is, illetve PCOS megállapítása esetén mindig keresni kell az IR-t.

PCOS teszt értékelés: 2-3 igen válasz esetén valószínű a policisztás ovárium szindróma is.

Gyors, eredményes segítség a megoldásban:

Inzulinrezisztencia tünetei férfiaknál

Az IR megváltoztathatja a személyiséget.  A kiegyensúlyozatlanság, vagy a kontrollálhatatlan indulati kitörés mellett édesszájúság, pocak megjelenése mind figyelemfelhívó, de a stressz miatt egyre több a sovány IR-es férfi. Megromlott szellemi koncentráció és csökkent testi-szellemi kapacitás akadályozhatják a korábban megszokott teljesítményt és érvényesülést. Csökkenhet a szexuális vágy és teljesítőképesség is. A férfi meddőség egyik oka. Örömhír, hogy az inzulinrezisztencia természetes kezelése, a komplex életmódváltás segíti a működészavarok megszüntetését.

Inzulinrezisztencia tünetei gyerekeknél

Ijesztő mértékben nő az inzulinrezisztens gyerekek száma. Gondolni kell rá, keresni kell a tüneteket, mert a betegség bizony hátrányos helyzetbe hozza a gyerekeket az egészséges társaikhoz képest. Sok szülő azt hiszi, hogy gyermeke rossz, vagy hiperaktív. Az inzulinrezisztencia tünetei gyerekeknél pl. ha napközben többször is – indokolatlanul – megváltozik a viselkedése, hangulata.

Okos dolog megfigyelni, hogy pl. szülinapi cukorbombázás, de kisebb mennyiségű csoki, üdítő után nem lehet vele bírni, vagy néha úgy fal, mint aki 2 hete nem kapott volna enni. A vércukorszint ingadozása szétszedi a gyerek szellemi és fizikai teherbírását is. Az inzulinrezisztencia tünetei gyerekeknél pl., hogy állandóan fáradékony, vagy hirtelen elfárad, rosszul figyel, könnyen elfelejti a dolgokat, a tanultakat. A túlsúly szinte egyet jelent az IR-rel, de egyre több a stresszelő, sovány IR-es gyerek.

GYIK:

Az IR alattomban fejlődő betegség. Sokszor csak erős hangulatingadozások jelentkeznek, amit a vércukor ingadozások okoznak, nem pedig a „dili”, ahogyan azt a környezet gondolja. Az idő előrehaladtával a hangulatingadozásokat fáradékonyság, általános életerő csökkenés, depresszió, de akár pánikbetegség is követheti.

A tünetek sokszor olyan lassan fejlődnek ki, hogy hozzászokik az ember. Ez a rossz közérzet betegsége. Mindegy, hogy évek-évtizedek óta, vagy csak pár hónapja jellemzőek Önre, ha felmerül az IR, a következő lépés az
>>>inzulinrezisztencia vizsgálat és az
>>>inzulinrezisztencia kezelése holisztikus életmódváltással, hogy visszanyerje jókedvét, ideális testsúlyát, régi teljesítőképességét.

Nem. Így pl. a tesztoszteron-szint emelkedés és annak következményei, a PCOS, szőrösödés, hajhullás, menstruációs zavar, bőrtünetek sincs meg mindenkinél. Ugyanígy a PCOS megjelenhet cisztákkal, de ciszták nélkül is, ekkor a tünetek mellett a hormoneltérésekből állapítható meg.

Az IR tünetei közül az elhízással küszködnek majdnem a legtöbben. Az inzulin magas szintje mellett képtelenség lefogyni. Miért? A zsírsejtek kétféle üzemmódban dolgoznak: a zsírt vagy raktározzák, vagy lebontják. Az inzulin magas szintje mellett Ön bármit megeszik, azt a teste zsír formájában elraktározza. Amint az inzulin szintje normális alacsony szintre csökken, a zsírsejtek elkezdik a zsírt lebontani és kiüríteni. Ez a fogyás és a súlykontroll titka. Ezért a kezelés alap pillére az étrend. Étrendi sikertörténeteinket itt találja: étrendi oktatás sikertörténetei.

Nem. Egyre több a sovány beteg. Sőt, gyerekeknél az elhízás, túlsúly, de a soványság mellett is kialakulhat

Sajnos nagyon sokan kapnak „depresszió”, „pánikbetegség” téves diagnózist és antidepresszáns gyógyszereket a pszichiáterektől. Az inzulinrezisztenciához társuló depressziót és pánikbetegséget a vércukor ingadozás és következményei okozzák, amit nem antidepresszánssal kell kezelni! Ezeket a panaszokat ugyanígy nem fogja megoldani a pszichológus, sem a kineziológiai kezelés, vagy a spirituális választerápia, de a családállítás sem! Viszont az alapbetegség, az Életmódváltó Kurzuson tanultakkal néhány hét-hónap alatt megszüntetheti a vércukor ingadozásokat és a következményes depressziót. Sőt a pánikrohamok is ritkulnak, meg is szűnhetnek.

Ugyanígy a funkcionális meddőség gyakran megszűnik a 160 grammos szénhidrátdiéta betartása mellett.

Az inzulinrezisztencia pajzsmirigy alulműködést ronthatja és a pajzsmirigy alulműködés az inzulirezisztenciát ronthatja. Ezért pajzsmirigy alulműködés esetén javasolt keresni az inzulinrezisztenciát és fordítva. Amint javul a pajzsmirigy alulműködés, úgy vele együtt javulhat az inzulinrezisztencia is.

A kezeletlen IR további betegségek kialakulásához vezethet. Ezek a 2-es típusú cukorbetegség, magas vérnyomás, érrendszeri betegségek, stroke, infarktus, daganatos betegségek. Tehát nem csak a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásához, hanem a civilizációs betegségek kialakulásához is belépőjegy. Az életmód megváltoztatása fontosabb, mint a gyógyszer. Fontos tudnia, hogy az életmód a megoldás kulcsa.

A betegségek fő okai közé léptek elő a civilizációs ártalmak: stressz, alvászavar, bélflóra megbetegedése, a mesterséges fények és az elektroszmog-terhelés. A szervezet ellenállását és védekezőképességét tovább gyengíti a máj és immunrendszer túlterheltsége. Ha Ön is szeretne újra kiegyensúlyozott, jókedvű, ideális testsúlyú lenni, KOMPLEX életmódváltásra van szüksége, tehát nem elég az étrend-mozgás-gyógyszer/étrendkiegészítő.

Ajánlom másoknak is: