Inzulinrezisztencia (IR) tünetei és következményei

.

Alattomosan indul odafigyelés nélkül csak romlik és a gyerekeket, férfiakat sem kíméli. A tünetek olyan lassan fejlődnek ki, hogy hozzászokik az ember. Ez a rossz közérzet betegsége. Gyakran csak erős hangulatváltozások jellemzik, amit a vércukor ingadozás okoz, nem pedig a „dili”, vagy “hiszti”, ahogyan azt a környezet kritikusan megítéli.

Az idő előrehaladtával állandósult fáradtság, általános életerő csökkenés, depresszió, de akár pánikbetegség is követheti a kezeletlen inzulinrezisztenciát. Én miért nem tudom azt az életet élni, amit szeretnék, én miért nem bírom úgy, mint mások? – merül fel egyre gyakrabban a kérdés az érintettben.

A kiút első lépése – a gyógyszerek előtt – a korrekt étrend  és a 8 testi pillér megtanulása.

Kezeletlen inzulinrezisztencia (IR) tünetei, teszt

.

A kezeletlen IR rövid-, közép-, és hosszútávú következményei

.

A kezeletlen inzulinrezisztencia (IR) rövid távú tünetei: a vércukorlesés gyakori és ritka tünetei jellemzik (utóbbiakat félrekezelhetik). Az önellenőrzéshez görgessen lejjebb az IR, PCOS teszthez.

A kezeletlen inzulinrezisztencia közép távú következményei: súlyprobléma, menzesz zavar, férfi-női meddőség, hangulati zavar, kimerültség, pajzsmirigy alulműködés, depresszió, pánik, borderline személyiségzavar alakulhat ki.

A kezeletlen inzulinrezisztencia okozta késői betegségek: az összes civilizációs betegségek kialakulásának kockázatát emeli, mint: diabetes, magas vérnyomás, infarktus, stroke, elbutulás, daganatos betegségek.

.

Ijedtség helyett nézzük meg, hogyan tudjuk a lehető legjobbat kihozni a helyzetből. A kiút első lépése – még a gyógyszerek előtt – a korrekt étrend  és a komplex, 8 testi pillérű életmódváltás átültetése a napi rutinba. A teendők részletes megismeréséhez kattintson a gombra:

.

Az IR megváltoztathatja a személyiséget.  A kiegyensúlyozatlanság, vagy a kontrollálhatatlan indulati kitörés mellett édesszájúság, pocak megjelenése mind figyelemfelhívó, de a stressz miatt egyre több a sovány IR-es férfi.

Inzulinrezisztencia tünetei férfiaknál

Megromlott szellemi koncentráció és csökkent testi-szellemi kapacitás akadályozhatják a korábban megszokott teljesítményt és érvényesülést. Csökkenhet a szexuális vágy, libidó és teljesítőképesség is. Az IR a férfi meddőség egyik jelentős oka és sajnos ma már 50-50%-os a női-férfi meddőség megoszlása.

Az életmódváltás mindent visz:

Örömhír, hogy az inzulinrezisztencia természetes kezelése, a komplex életmódváltás óriási segítség a működészavarok megszüntetésében.

Önellenőrzés

Inzulinrezisztencia teszt

Étkezéssel összefüggésben, 1-3 órával később, rendszeresen leesik-e a vércukra? A következő tünetekkel járhat:

Étkezéstől független panasz:

Értékelés: 2-3 igen, valószínűsíti az IR-t

PCOS teszt

Értékelés: 2-3 igen válasz már valószínűsíti a policisztás ovárium szindrómát

Tapasztalja-e a policisztás petefészek szindróma (PCOS) tüneteit?

Az inzulinrezisztens nők ~20%-ában az inzulinrezisztencia PCOS-t is okoz. Tehát nem minden IR-esnek van PCOS-e, viszont a PCOS-t ~98%-ban IR okozza.

PCOS esetén kötelező keresni az IR-t! Ha esetleg a nőgyógyásza nem javasolta, akkor Önnek kell megtennie, önállóan!

Jó tudni, hogy a tesztoszteron-szint emelkedés és annak következményei – PCOS, szőrösödés, hajhullás, menstruációs zavar, bőrtünetek – nincs meg mindenkinél.

Ugyanígy a PCOS megjelenhet cisztákkal, de ciszták nélkül is, ekkor az egyéb tünetek mellett a hormoneltérésekből állapítható meg.

Ha értesülni szeretne friss cikkeimről, videóimról, görgessen lejjebb és iratkozzon fel hírlevelemre.

A megosztásokat köszönöm.