Inzulinrezisztencia gyakori és ritka tünetei

Alattomosan indul, odafigyelés nélkül csak romlik és a gyerekeket, férfiakat sem kíméli.  Az IR tünetei ritka formát is ölthetnek, pl. bizsergés, szédülés, homályos látás, amit sok helyen másnak vélnek, pedig csak a vércukorleesés okozza és korrekt étrend mellett végleg megszűnhetnek. Következzen az önellenőrzés:

1. Inzulinrezisztencia tünetei, gyorsteszt

Étkezéssel összefüggésben, 1-3 órával később, rendszeresen leesik-e a vércukra? A következő tünetekkel járhat:

Étkezéstől független panasz:

Inzulinrezisztencia teszt értékelés: 2-3 igen válasz valószínűsíti az inzulinrezisztenciát.

2. PCOS teszt:

Tapasztalja-e a policisztás petefészek szindróma (PCOS) tüneteit?

PCOS teszt értékelés: 2-3 igen válasz valószínűsíti a policisztás ovárium szindrómát is.

Figyelem: az inzulinrezisztencia a nők ~20%-ában PCOS-t is okoz. Nem minden IR-esnek van PCOS-e, de a PCOS-t ~98%-ban IR okozza.

PCOS esetén kötelező keresni az IR-t. Ha esetleg a nőgyógyász nem javasolta, akkor Önnek kell megtennie, önállóan.

Inzulinrezisztencia férfiaknál

Az IR megváltoztathatja a személyiséget.  A kiegyensúlyozatlanság, vagy a kontrollálhatatlan indulati kitörés mellett édesszájúság, pocak megjelenése mind figyelemfelhívó, de a stressz miatt egyre több a sovány IR-es férfi. Megromlott szellemi koncentráció és csökkent testi-szellemi kapacitás akadályozhatják a korábban megszokott teljesítményt és érvényesülést. Csökkenhet a szexuális vágy és teljesítőképesség is. A férfi meddőség egyik oka.

Örömhír, hogy az inzulinrezisztencia természetes kezelése, a komplex életmódváltás segíti a működészavarok megszüntetését.

Inzulinrezisztencia gyerekeknél

Ijesztő mértékben nő az inzulinrezisztens gyerekek száma. Gondolni kell rá, keresni kell a tüneteket, mert a betegség bizony hátrányos helyzetbe hozza a gyerekeket az egészséges társaikhoz képest.

Sok szülő azt hiszi, hogy gyermeke rossz, vagy hiperaktív.

Az inzulinrezisztencia tünetei gyerekeknél pl. ha napközben többször is – indokolatlanul – megváltozik a viselkedése, hangulata. Okos dolog megfigyelni, hogy pl. szülinapi cukorbombázás, de kisebb mennyiségű csoki, üdítő után nem lehet vele bírni, vagy néha úgy fal, mint aki 2 hete nem kapott volna enni

Inzulinrezisztencia gyerekeknél

A vércukorszint ingadozása szétszedi a gyerek szellemi és fizikai teherbírását is. Az inzulinrezisztencia tünetei gyerekeknél pl., hogy állandóan fáradékony, vagy hirtelen elfárad, rosszul figyel, könnyen elfelejti a dolgokat, a tanultakat. A túlsúly szinte egyet jelent az IR-rel, de egyre több a stresszelő, sovány IR-es gyerek.

Miért nehéz felismerni az IR-t?

Az IR alattomban fejlődő betegség. Sokszor csak erős hangulatingadozások jelentkeznek, amit a vércukor ingadozások okoznak, nem pedig a „dili”, ahogyan azt a környezet gondolja. Az idő előrehaladtával a hangulatingadozásokat fáradékonyság, általános életerő csökkenés, depresszió, de akár pánikbetegség is követheti.

A tünetek sokszor olyan lassan fejlődnek ki, hogy hozzászokik az ember. Ez a rossz közérzet betegsége. Mindegy, hogy évek-évtizedek óta, vagy csak pár hónapja jellemzőek Önre, ha felmerül az IR, a következő lépés az inzulinrezisztencia vizsgálat és az életmódváltás 8 testi és 4 lelki pillére, hogy visszanyerje jókedvét, ideális testsúlyát, régi teljesítőképességét.

A tünetek mindenkinél jelentkeznek?

Nem. Így pl. a tesztoszteron-szint emelkedés és annak következményei, a PCOS, szőrösödés, hajhullás, menstruációs zavar, bőrtünetek sincs meg mindenkinél. Ugyanígy a PCOS megjelenhet cisztákkal, de ciszták nélkül is, ekkor a tünetek mellett a hormoneltérésekből állapítható meg.

Miért okoz gyakran elhízást?

Az IR tünetei közül az elhízással küszködnek majdnem a legtöbben. Az inzulin magas szintje mellett képtelenség lefogyni. Miért? A zsírsejtek kétféle üzemmódban dolgoznak: a zsírt vagy raktározzák, vagy lebontják. Az inzulin magas szintje mellett Ön bármit megeszik, azt a teste zsír formájában elraktározza. Amint az inzulin szintje normális alacsony szintre csökken, a zsírsejtek elkezdik a zsírt lebontani és kiüríteni. Ez a fogyás és a súlykontroll titka. Ezért a kezelés alap pillére az étrend.

Csak elhízásban kell gondolni rá?

Nem. Egyre több a sovány beteg. Sőt, gyerekeknél is az elhízás, túlsúly, de a soványság mellett is kialakulhat. A szorongó, gyenge önbecsülésű gyerkek hajlamosabbak.

Babatervezőknek új lehetőség, nagy segítség:

Milyen téves diagnózisok fordulhatnak elő?

Sokan kaphatnak „depresszió”, „pánikbetegség”, borderline diagnózist és antidepresszáns gyógyszereket. Az IR-hez, PCOS-hez társuló hangulatzavarokat a vércukor ingadozás okozhatják, ilyen esetben az antidepresszáns nem segít. De ugyanígy nem fogja megoldani a pszichológus, sem a kineziológiai kezelés, vagy a spirituális választerápia, de a családállítás sem. A korrekt étrend megszüntetheti a vércukor ingadozásokat és a következményes depressziót, a pánikrohamok is ritkulhatnak, kisimul a hangulatingadozás.

Inzulinrezisztencia pajzsmirigy alulműködéssel járhat?

Az inzulinrezisztencia pajzsmirigy alulműködést ronthatja és a pajzsmirigy alulműködés az inzulirezisztenciát ronthatja.

Ezért pajzsmirigy alulműködés esetén javasolt keresni az inzulinrezisztenciát és fordítva. Amint javul a pajzsmirigy alulműködés, úgy vele együtt javulhat az inzulinrezisztencia is.

Miért kell kezelni az IR-t, PCOS-t??

A kezeletlen IR további betegségek kialakulásához vezethet. Ezek a 2-es típusú cukorbetegség, magas vérnyomás, érrendszeri betegségek, stroke, infarktus, daganatos betegségek. Tehát nem csak a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásához, hanem a civilizációs betegségek kialakulásához is belépőjegy. Az életmód megváltoztatása fontosabb, mint a gyógyszer. Fontos tudnia, hogy az életmód a megoldás kulcsa.

Miért terjed robbanásszerűen az IR?

A betegségek fő okai közé léptek elő a civilizációs ártalmak: stressz, alvászavar, a bélflóra dysbiózisa, a mesterséges fények és az elektroszmog terhelés. A szervezet ellenállását és védekezőképességét tovább rontja a máj és immunrendszer terheltsége.

Most meg kell ijedni?

Ijedtség helyett nézzük meg, hogyan lehet a helyzetből leghamarabb a legjobbat kihozni. Átlátható, gyakorlati tudást sajátíthat el a 160 grammos diéta és életmódváltás videókurzuson:

Épp semmi ideje magára, csak 1-2 tablettát tud bekapni?

Az étrend kiegészítők sokat segíthetnek:

Kisbabát szeretne?

Örömhír, hogy  egy sor természetes lehetőség segíti a spontán fogantatást, de az inszemináció és lombik sikerességét is:

Sok segítséget kapott e cikkből?

Ossza meg a barátnőivel a cikket, minél többen tudjanak ezekről az alapvető információkról. Az értelmetlen szenvedés felesleges.

Megosztom egy barátnőmmel: