PCOS diéta, policisztás ovárium szindróma lelki okai

Mitől alakul ki?

A magas inzulinszint hatására megemelkedik a férfihormon (tesztoszteron) szintünk, emiatt a petesejtjeink az érési folyamatukban megrekednek. A tüszők kis, folyadékkal telt cisztákká alakulva megmaradnak, ettől a petefészkek megnagyobbodnak, a burkuk kéreggé vastagszik. Ez megakadályozza a tüszőrepedést, így válik lehetetlenné a megtermékenyülés, alakul ki a meddőség.

Van 1-2 nagy cisztám. PCOS-s vagyok?

Nem. A PCOS-ben picike, 10 mm alatti ciszták vannak, gyöngyfűzérszerűen a petefészek tokja alatt, később zsúfolva, akár az egész petefészekben.

DE: a PCOS nem nőgyógyászati betegség

A policisztás ovárium szindróma az esetek 98%-ában nem önálló nőgyógyászati betegség, hanem az inzulinrezisztencia (IR) következménye. Mi az IR? A szénhidrát anyagcsere zavara. A policisztás petefészek szindróma olyan szénhidrát anyagcsere zavar, ami hormonális tüneteket is okoz. Ha a nőgyógyásza nem küldte még el, akkor önállóan menjen el inzulinrezisztencia vizsgálatra.

Minden IR-es egyben PCOS-s is?

Nem. A policisztás ovárium szindróma az IR-es nőknél csak kb. 20%-ban alakul ki.

A PCOS kezelése

Az inzulinrezisztenciát kell kezelni, a policisztás petefészek szindróma az IR-rel együtt fog javulni.

A nőgyógyász-endokrinológus gyógyszeres kezelése mellett a kezelés alapja a 160 grammos PCOS diéta (PCOS étrend) és a holisztikus életmódváltás 8 testi + 4 lelki pillére.

A workshop bejelentkezéshez kattintson a gombra:

Extra segítség meddőségben:

Milyen vizsgálattal állapítják meg a PCOS-t?

Hüvelyi ultrahang vizsgálat + hormonpanel vérvizsgálatból.

PCOS tünetei:

• Hízékony?
  • Pattanásos a bőre?
  • Nem jön a baba, vagy vetélései voltak?
  • Szabálytalan, kimaradozó a menzesze?
  • Férfiasan szőrösödik?
  • Hullik a haja, esetleg kopaszodik?

Értékelés: 2 igen válasz esetén valószínű, hogy Önnél PCOS, policisztás petefészek szindróma okozza a panaszokat. Sok nő küzd ugyanezzel a problémával. Nőgyógyásazti diagnózis, de…

Mikor bizonyított?

Ha a következő három feltétel közül legalább kettő fennáll:

1. Peteérési vagy menstruációs zavar.

2. Férfihormon-túlsúly tünetei vagy annak laboratóriumi jelei.

3. Policisztás petefészkek: mindkét oldalon, legalább 8-10 db, max. 10 mm-es ciszta.

Ajánlom másoknak is: