Szénhidrát táblázat, glikémiás index, inzulin index táblázat

  Ezen az oldalon sok jóbarátot talál. Éppúgy nélkülözhetetlenek mint a konyhamérleg!

Az összes kinyomtatható táblázatot elküldjük, iratkozzon fel a hírlevélre:

Kedvenc, konyhapulton tartott 2 oldalas szénhidrát táblázatom
Saccolós szénhidrát táblázat
szerkeszthető "nagy" szénhidrát táblázat
Hány dkg zöldség ad 5 /10 / 20 / 30g CH-t?

Reklám

Miben segíthet? Fogyás, alakformálás, éhségérzet csökkentés, babtervezés, kiegyensúlyozott vércukorszint, szabályos menzesz.

Szeszes italok cukor és kalóriatartalma

Inzulin index táblázat:

! Figyelem: egyelőre az interneten nincs korrekt inzulin index táblázat.

Glikémiás index, mit jelent?

A glikémiás index: egy tápanyag vércukorszintet emelő hatása a cukorhoz (glükóz) képest. Tudjuk, hogy semmi nem tudja a cukornál jobban emelni a vércukorszintet, így a glikémiás index a cukornál: 100. Minden mást ehhez viszonyítunk, vagyis minden másé max. ennyi, vagy ennél kevesebb lehet.Ha a glikémiás index 50 feletti, nos ezek az ételek hullámvasútra ültethetik a vércukorszintet. Minél magasabb a glikémiás index, annál nagyobb hegy-völgyet jár be a vércukor, az inzulinszint pedig még magasabb lesz. Aki szereti önmagát, 50 GI alatti  ételekre helyezze a fő hangsúlyt.

Glikémiás index táblázatok
Glikémiás index táblázat, glikémiás index

Ételek és a glikémiás index

  • Hol terem? A föld felszíne felett növő zöldségeknek (+ retek és hagyma), a csonthéjas, bogyós és savanyú citrus gyümölcsöknek alacsony a GI-je. A föld felszíne alatt növő zöldségeknek (gyökérnövényeknek, pl. burgonya, répa, cékla), a finomra őrölt gabonalisztből készült péktermékeknek, valamint a rizsnek magas a GI-je.
  • Rost tartalom? Minél rostdúsabb egy étel, annál alacsonyabb a GI.
  • Fehérjével együtt fogyasztjuk-e? A fehérjék (pl. sajt, hús, hal, tojás, túró) lassítják a szénhidrátok felszívódását, csökkentik a szénhidrátok GI-jét.
  • Savanyítás? A citrom és ecet csökkentik a szénhidrát GI-jét.
  • Fűszerek? A fahéj, indiai útifű, görög szénamag, eperfalevél, kecskeruta csökkentik.
  • Feldolgozás-felszívódás? Minél finomabb szemcséjűre őrölnek egy gabonát, annál magasabb lesz a GI.

Ajánlom másoknak is: