Szénhidrát táblázat, glikémiás index táblázat, inzulin index táblázat

  Ezen az oldalon sok jóbarátot talál. Éppúgy nélkülözhetetlenek mint a konyhamérleg!

Szeretné az összes kinyomtatható táblázatot egyben megkapni?

Iratkozzon fel hírlevelünkre és máris küldjük a táblázatokat.

konyhapultra való "kis" szénhidrát táblázat
Saccolós szénhidrát táblázat
szerkeszthető "nagy" szénhidrát táblázat
Szeszes italok cukor és kalóriatartalma

Gramm mérés és számolás nélkül így járhatunk az étrenddel és a gyógyulással:

Hány dkg zöldség ad 5 /10 / 20 / 30g CH-t?
Paleo lisztek CH tartalma

Inzulin index táblázat:

Figyelem: egyelőre az interneten nincs korrekt inzulin index táblázat.

Mi a glikémiás index?

A glikémiás index: egy tápanyag vércukorszintet emelő hatása a cukorhoz (glükóz) képest. Tudjuk, hogy semmi nem tudja a cukornál jobban emelni a vércukorszintet, így a glikémiás index a cukornál: 100. Minden mást ehhez viszonyítunk, vagyis minden másé max. ennyi, vagy ennél kevesebb lehet. Ha a glikémiás index 50 feletti, nos ezek az ételek hullámvasútra ültetik a vércukorszintet. Minél magasabb a glikémiás index, annál nagyobb hegy-völgyet jár be a vércukor, az inzulinszint pedig még magasabb lesz. Aki szereti önmagát, 50 GI alatti  ételekre helyezze a fő hangsúlyt.

Glikémiás index táblázatok
Glikémiás index táblázatok

Mi befolyásolja egy étel glikémiás indexét?

  • Hol terem? A föld felszíne felett növő zöldségeknek (+ retek és hagyma), a csonthéjas, bogyós és savanyú citrus gyümölcsöknek alacsony a GI-je. A föld felszíne alatt növő zöldségeknek (gyökérnövényeknek, pl. burgonya, répa, cékla), a finomra őrölt gabonalisztből készült péktermékeknek, valamint a rizsnek magas a GI-je.
  • Milyen magas a rosttartalma? Minél rostdúsabb egy étel, annál alacsonyabb a GI.
  • Fehérjével együtt fogyasztjuk-e? A fehérjék (pl. sajt, hús, hal, tojás, túró) lassítják a szénhidrátok felszívódását, csökkentik a szénhidrátok GI-jét.
  • Mennyire savanyítjuk az ételeket? A citrom és ecet csökkentik a szénhidrát GI-jét.
  • Fűszerek? A fahéj, indiai útifű, görög szénamag, eperfalevél, kecskeruta csökkentik.
  • Mennyire kell a szervezetünknek megdolgoznia a szénhidrátok felszívódásáért? Minél finomabb szemcséjűre őrölnek egy gabonát, annál magasabb lesz a GI.

Online kalkulátorok

Ez az Ön problémája is?

Krisztina 42é anyuka: “Kiderült, hogy velem együtt több családtagom is inzulinrezisztens, és szeretném átalakítani a táplálkozásunkat, de elvesztem a sokféle irányzat között.”

Gyors segítség a megoldásban:

Reklám: Az IR, PCOS alap étrendkiegészítője

Mi mindenben segíthetnek a myo-inozitol komplex összetevői? Fogyás, alakformálás, vércukor ingadozások csökkenése, menzesz szabályozása, fogantatás, pattanások eltűnése.

Ajánlom másoknak is: