Szénhidrát táblázat, glikémiás index táblázat, inzulin index táblázat

  Ezen az oldalon sok jóbarátot talál. Éppúgy nélkülözhetetlenek mint a konyhamérleg!

Szeretné az összes kinyomtatható táblázatot egyben megkapni?

Iratkozzon fel hírlevelünkre és máris küldjük a táblázatokat.

 Elolvastam és megértettem az Adatkezelési Szabályzatot

konyhapultra való "kis" szénhidrát táblázat
Saccolós szénhidrát táblázat
szerkeszthető "nagy" szénhidrát táblázat
Szeszes italok cukor és kalóriatartalma

Gramm mérés és számolás nélkül így járhatunk az étrenddel és a gyógyulással:

Hány dkg zöldség ad 5 /10 / 20 / 30g CH-t?
Paleo lisztek CH tartalma

Inzulin index táblázat:

Figyelem: egyelőre az interneten nincs korrekt inzulin index táblázat.

Mi a glikémiás index?

A glikémiás index: egy tápanyag vércukorszintet emelő hatása a cukorhoz (glükóz) képest. Tudjuk, hogy semmi nem tudja a cukornál jobban emelni a vércukorszintet, így a glikémiás index a cukornál: 100. Minden mást ehhez viszonyítunk, vagyis minden másé max. ennyi, vagy ennél kevesebb lehet. Ha a glikémiás index 50 feletti, nos ezek az ételek hullámvasútra ültetik a vércukorszintet. Minél magasabb a glikémiás index, annál nagyobb hegy-völgyet jár be a vércukor, az inzulinszint pedig még magasabb lesz. Aki szereti önmagát, 50 GI alatti  ételekre helyezze a fő hangsúlyt.

Glikémiás index táblázatok
Glikémiás index táblázatok

Mi befolyásolja egy étel glikémiás indexét?

  • Hol terem? A föld felszíne felett növő zöldségeknek (+ retek és hagyma), a csonthéjas, bogyós és savanyú citrus gyümölcsöknek alacsony a GI-je. A föld felszíne alatt növő zöldségeknek (gyökérnövényeknek, pl. burgonya, répa, cékla), a finomra őrölt gabonalisztből készült péktermékeknek, valamint a rizsnek magas a GI-je.
  • Milyen magas a rosttartalma? Minél rostdúsabb egy étel, annál alacsonyabb a GI.
  • Fehérjével együtt fogyasztjuk-e? A fehérjék (pl. sajt, hús, hal, tojás, túró) lassítják a szénhidrátok felszívódását, csökkentik a szénhidrátok GI-jét.
  • Mennyire savanyítjuk az ételeket? A citrom és ecet csökkentik a szénhidrát GI-jét.
  • Fűszerek? A fahéj, indiai útifű, görög szénamag, eperfalevél, kecskeruta csökkentik.
  • Mennyire kell a szervezetünknek megdolgoznia a szénhidrátok felszívódásáért? Minél finomabb szemcséjűre őrölnek egy gabonát, annál magasabb lesz a GI.

Reklám: Az IR, PCOS alap étrendkiegészítője

Mi mindenben segíthetnek a myo-inozitol komplex összetevői? Fogyás, alakformálás, vércukor ingadozások csökkenése, menzesz szabályozása, fogantatás, pattanások eltűnése.

Ajánlom másoknak is: