Tavaszi fáradtság és inzulinrezisztencia

tavaszi

Tavaszi fáradtság

A kezeletlen inzulinrezisztencia és PCOS állandó fáradtságot okozhat. Ezt a fáradékonyságot a tavaszi fáradtság sajnos tovább rontja.

Mi okozza?

Régebben a tavaszi fáradtságot vitaminhiánnyal magyarázták, azonban a ma divatos nagy dózisú vitaminpótlás ellenére a tavaszi fáradtság megmaradt.

Pszichiáterek fedezték fel, hogy a tavaszi fáradtságot a biológiai óránk évszakonként változó ritmusa okozza. Az agy éves szerotonin termelése tavasszal a mélypontjára süllyed, emiatt olyan gyakori a fáradékonyság, aktivitás- és teljesítménycsökkenés, általános rossz közérzet. 

Hangulatjavító ételek:

Banán (ritkán, számolva, akkor is csak bio), csokoládé (steviás, ertrites legyen), búzacsíra, zabpehely, tojás, magas keményítőtartalmú ételek (pl. barnarizs, TK durum tészta).

Mit érdemes tenni?

Nézzük meg először a nulla forintos technikákat. Az erőnlét nem a bicepsznél kezdődik, hanem sejt szinten a mitokondriumoknál. A mitokondriumok energiatermelését és ennek következtében a testi erőnket növeli:

  • rendszeres testmozgás,
  • napozás,
  • légzőgyakorlatok,
  • alvásrendezés,
  • elektroszmog csökkentés
  • IR, PCOS diéta korrekt betartása

Étrendkiegészítők?

Az étrendkiegészítők közül pl. az ubiquinon fokozza a mitokondriumok energiatermelését. Az ubiquinon a Q10 aktív formája és mindig ezt az aktív formát érdemes választani. Miért? A „sima” Q10-et a testünk alakítja át aktív ubiquinonná és sajnos 40 év felett az átalakító enzim már gyengén működhet.

Reklám. Az aktív Q10 kedvezményes vásárlásért kattintson az alábbi  képre.

Ajánlom másoknak is: